به گزارش هنرآنلاین، تنگناهای اقتصادی بیش و پیش از هر حوزۀ اقتصادی دیگر به بازار هنر آسیب می‌زند. در شرایط افول اقتصادیِ طبقۀ متوسط، کالای فرهنگی‌ و هنری پیش از هر کالا و خدمات دیگری از سبد خانواده‌ها حذف می‌شود و این واقعیتی است که باید آن را پذیرفت و فعالان حوزۀ هنر باید برای آن چاره‌اندیشی کنند. اما وضعیت زمانی بغرنج‌تر می‌شود که در نظر می‌گیریم بازار و اقتصاد هنر از دیرباز در ایران بازاری ضعیف و کم‌طرفدار است و متأسفانۀ همان طبقۀ بالا و متوسط شهری که در کشورها توسعه‌یافته موتور چرخش تولید هنری‌اند، در ایران به طور سنتی تمایل چندانی به هنرپروری ندارند. در این وانفسا هنر و هنرمندان قربانیِ این ناگواری‌های روزگار می‌شوند، و باید به یاد آورد، مردمانی که در زایایی هنری کوتاهی کنند هزینۀ گزاف فرهنگی آن را در جای دیگری پرداخت خواهند کرد. 

در چنین شرایطی یکی از راهکارها برای آشتی دادن جامعۀ هنرگریز با هنر و هنرمندان نمایشگاه‌هایی است که می‌کوشد ذائقۀ هنری علاقه‌مندان به هنر را تحریک کند. گالری ثالث با چنین انگیزه‌ای و با چند هدف عمده چند سالی است که نمایشگاه "وان میلیون" را که در آن همۀ آثار به بهای یک میلیون تومان فروخته می‌شود برگزار می‌کند. بسیارند علاقه‌مندان به هنر و کارهای جدی هنری که به دلیل قیمت بالای کالاهای هنری از خرید آثار فاخر گریزانند و به همین دلیل علقه‌ای که باید میان آن‌ها و هنرمندان شکل نمی‌گیرد. بنابراین، باید ذائقه‌ها را با آثار هنری فاخر، اما به بهایی قابل پرداخت برای جامعه‌ای گسترده، تحریک کرد. در عین حال، از این رهگذر هنرمندان بیش‌تری هم به جامعه معرفی و در راه خود راسخ‌تر می‌شوند. 

در نمایشگاه "وان میلیون" ابعاد فیزیکی کار در تعیین بها نقشی ندارد، چنان‌که کارهای چندمتر مربعی در کنار کارهای چند سانتی‌متر مربعی به بهای یکسان به فروش می‌رسند. به همین دلیل، جولانگاه فراخی برای سلیقۀ مخاطبان فراهم می‌آید. اما چنان‌که در ابتدای نوشتار نیز اشاره شد، چنین نمایشگاهی بیش از هر چیز تلاشی است برای گشودن دریچه‌ای به روی آن دسته از مخاطبان هنر که تا به امروز راهی به این وادی نیافته‌اند یا کم‌تر توانسته‌اند به آثار فاخر و جدی دست یابند، جدای از این‌که این نوع نمایشگاه‌ها مجرایی است برای هنرمندان جوان‌تر تا خود را به جامعه معرفی کنند.

نمایشگاه گروهی "وان میلیون 4" 28 دی تا 3 بهمن در گالری ثالث برپاست. گالری ثالث در خیابان کریم‌خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره١٤٨ قرار دارد.