سرویس تجسمی هنرآنلاین: جمال رحمتی کاریکاتوریست برنده چندین جایزه بین‌المللی که سابقه همکاری با نشریات متعددی را دارد، روز 28 آبانماه در باغ موزه قصر به اجرای پرفورمنسی برای ارائه یک تابلو پرداخت. او در گفتوگو با هنرآنلاین درباره روند خلق این اثر گفت: سال قبل بزرگمهر حسین‌پور با همکاری کمپین "بد سرپرست تنهاتر است" تابلویی را با مشارکت عمومی مردم اجرا کرد که به موضوع نفی خشونت علیه کودکان می‌پرداخت. آن کار ایده بسیار خوبی داشت و با موفقیت انجام شد و به نفع خیریه به فروش رفت. امسال هم این کمپین از من دعوت کرد تا تابلویی را متناسب با این موضوع نقاشی کنم. هفته گذشته در اختتامیه نمایشگاه عکس سالگرد زلزله کرمانشاه، که همزمان با روز جهانی نفی خشونت علیه کودکان بود، این اثر با مشارکت جمعی از هنرمندان و مخاطبان به اجرا درآمد.

رحمتی افزود: من پس از نقاشی این تابلو آن را به 264 قطعه 5 در 5 سانتیمتری تقسیم کردم و هرکدام از آنها را شماره‌گزاری کردم. پس از آن در روز رونمایی از اثر، این قطعات جدا از هم در اختیار هنرمندان و مردم قرار گرفت تا هر کدام با نوشتن نام خود در پشت آن، قطعه را بر روی طرح خامی که روی دیوار قرار گرفته بود، جاگذاری کنند. این تابلو در آن روز به فروش رفت تا هزینه آن صرف تجهیز یک مدرسه روستایی در کرمانشاه شود.

او درباره موضوع این اثر گفت: قصد من مطرح کردن این موضوع بود که خشونت بر کودکان الزاما فیزیکی نیست و خشونت کلامی نیز وجود دارد. تابلو به دو بخش خیر و شر تقسیم شده است. در یک قسمت از آن دو  کودک در حال بادبادک‌بازی هستند و در بخش دیگر شخصی در حال فریاد زدن وجود دارد که مارهایی از دهان او خارج شده و به سمت کودکان در حال حرکت هستند. در میان این دو بخش یک قیچی قرار دارد که نشان می‌دهد باید دنیای کودکان را از خشونت جدا کرد.

رحمتی افزود: سایه رحیمی، احمد عرب سعیدی، هانیه موگویی، لیلا نورایی، الناز دیمان، مریم لطفی، میلاد بهشتی، فریبا نباتی، می‌گل هشترودی، لیلا زلفی‌گل و حمیدرضا آگاهی اعضای کمپین بد سرپرست تنهاتر است هستند. همچنین جواد علیزاده، بهمن عبدی، علی رادمند، احسان گنجی، سیدمحمود جوادی، فیروزه مظفری، امین آقایی، محسن ایزدی، امین منتظری، علی میرایی، آرمان داوودی، پانته‌آ واعظ‌‌نیا، مجاهده پورشمسیان، هانی انصاری، سعید نوروزی، امیرحسین زرقام، حمید صوفی، محمدرضا ثقفی، جمال رحمتی، فاطمه جعفری، ندا عبادی، راضیه درزی، سمانه روح الهی، خشایار رادافشار و زهره شیخ سفلی کارتونیست‌ها و هنرمندانی هستند که در نصب قطعات تابلو مشارکت داشتند.