سرویس تجسمی هنرآنلاین: دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال برای اولین بار بخشی به عنوان "ستارگان" را دربرداشت که به معرفی هنرمندان ایرانی برگزیده در رویدادهای خارجی اختصاص دارد. دبیرخانه جشنواره در همکاری با انجمن‌های هنری، هنرمندانی را که در طول 2 سال گذشته در رقابت‌های جهانی، رتبه‌ای کسب کرده‌ و موفق به دریافت جایزه شده‌‎اند را شناسایی کرده و آثار برگزیده آنها را به همراه لوح تقدیر یا نشان دریافت شده از مسابقات گوناگون در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشت.

در این نمایشگاه آثار گوناگونی در شاخه‌های نقاشی، کاریکاتور، عکس، خوشنویسی، گرافیک و مجسمه‌سازی به چشم می‌‌خورد که بعضی از آنها چند جایزه از مسابقات گوناگون کسب کرده‌اند. آثار بیش از 30 هنرمند در این نمایشگاه به نمایش درآمده است که در میان آنها آثار هنرمندان جوان شناخته نشده در کنار هنرمندان مطرحی مانند مهرداد خطایی، محمدهادی جمالی، بهزاد اژدری، امیرحسین آقامیری، محسن آقامیری، کامبیز صبری و...دیده می‌شود.

در بخش هنرهای سنتی ایران آثاری در زمینه خوشنویسی، تذهیب و نگارگری به چشم می‌آید. قطعه‌ای تذهیب با طلاکاری‌های ظریف اثر محسن آقامیری و کتابت سوره حمد به خط نستعلیق بابک حجازی، برنده جایزه ای از یک کشور عربی شده اند. مینیاتوری از امیرحسین آقامیری هم دو جایزه از ترکیه و ایتالیا دریافت کرده است. سارا عطارزاده، امیر طهماسبی، ذبیح الله لولویی‌مهر و امیرهوشنگ آقامیری دیگر هنرمندانی هستند که در این رشته‌ها موفق به کسب جوایز مختلف شده‌اند.

مجسمه های طلاکاری شده مرغ‌هایی زیبا اثر بهزاد اژدری برنده جایزه ای از شورای صنایع دستی جهان شده است و مجسمه‌ای از کامبیز صبری هم جایزه دریافت کرده است. مونا آقا بابایی و مجید حقیقی هم در بخش مجسمه توانسته‌اند جوایزی به دست آورند.

سه نقاشی از محمدهادی جمالی تقدیرنامه‌ای از بی‌ینال ژنو دریافت کرده است و آثار چاپی مهرداد خطایی جایزه‌ای از ایتالیا را به دست آورده است. محمد اردلانی، اسماعیل بابایی سپیده سیفی‌زاده، سوگند صیدجو، مژده ملک اوغلی، علیرضا پاکدل و امیر شعبانی‌پور نیز هنرمندانی هستند که آثار گرافیک یا کاریکاتور آنها جوایز جهانی را به خود اختصاص داده است.

در بخش عکاسی هم هنرمندان ایرانی موفق به کسب جوایزی شده‌اند. برنا میراحمدیان، آرمین امیریان، زهره صابری، سعید عرب‌زاده، رامین امانی و مجید سعیدی هنرمندانی هستند که با یک یا چند عکس توانسته‌اند جوایز متعددی را از کشورهای مختلف کسب کنند.