سرویس تجسمی هنرآنلاین: پریسا پهلوان مدیر گالری ویستا که با نمایش آثاری از کامبیز درم‌بخش در دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر مشارکت دارد، در گفتوگو با هنرآنلاین گفت: وقتی گالری ویستا برای حضور در جشنواره تجسمی فجر دعوت شد جلسه‌ای با دبیر هنری جشنواره برگزار کردیم و با رویکردهای این جشنواره بیشتر آشنا شدم. این دوره از جشنواره توجه بیشتری به ایده‌های تعاملی و خلاقانه هنری دارد و این موضوع برای من بسیار خوشحال کننده بود. بر همین اساس تصمیم گرفتیم گزیده‌ای از آثار کامبیز درم‌بخش را که چندی پیش در گالری ویستا به نمایش درآمده بود در این جشنواره ارائه دهیم. آثار جدید کامبیز درم‌بخش کارهای متفاوتی است که احساس کردم با رویکرد جشنواره هماهنگی دارد.

پهلوان افزود: در جشنواره هنرهای تجسمی فجر آثار هنرمندان جوان، تثبیت شده و پیشکسوت در کنار هم به نمایش درآمده است و گستردگی مدیا و ارائه آثار چیدمان، ویدئوآرت و... هم جلب توجه می‌کند.

او درباره تاثیر حضور گالری‌ها در جشنواره فجر گفت: درباره هیچ رویدادی نمی‌توان زود قضاوت کرد و باید زمان داد تا فعالیت‌ها گسترده‌تر شود و دست اندرکاران بتوانند تاثیرات آن را بررسی کنند. به نظر من برای گالری‌هایی که در چند سال اولیه فعالیت خود هستند حضور در جشنواره فرصت خوبی است و من از این موضوع استقبال می‌کنم.

مدیر گالری ویستا افزود: همه جشنواره‌های دنیا خود را به روز می‌کنند و بخش‌هایی را اضافه می‌کنند تا آن رویداد متنوع شود و طیف گسترده‌تری از مخاطبان را جذب کند.

او با اشاره به زمان‌بندی مناسب و اطلاع‌رسانی خوب جشنواره، درباره چیدمان آثار و فضایی که به گالری‌ها اختصاص داده شده، گفت: شاید اگر گالری‌های مدعو در کنار هم قرار بگیرند و کارهای آنها را در فضایی جدا از سایر آثار جشنواره نمایش دهند، بهتر باشد. به هر حال فضای در دسترس، نوع آثار و تعداد آنها در چیدمان کارها تاثیرگذار است.

پهلوان افزود: به نظر من جشنواره هنرهای تجسمی فجر جای کار زیادی دارد اما باید تداوم داشته باشد، مخصوصا که این فراخوان‌ها باعث می‌شود اداره کل استان‌ها هم فعال شوند و همه رویدادها معطوف به تهران نباشد. در این جشنواره هنرمندان شهرستانی دیده می‌شوند و می‌توانند حضور پر رنگ‌تری داشته باشند. من این ویژگی جشنواره را دوست دارم و امیدوارم بیشتر به آن توجه شود. هر کدام از جشنواره‌های مختلف می‌توانند باعث ایجاد انگیزه بیشتر در هنرمندان جوان در سراسر کشور شوند.