سرویس تجسمی هنرآنلاین: مراسم بزرگداشت یعقوب امدادیان نقاش پیشکسوت معاصر عصر روز یکشنبه 10 دی‌ماه با حضور هنرمندان عرصه تجسمی در هنرستان هنرهای تجسمی پسران تهران برگزار شد. در این مراسم چهره‌هایی مانند مجید ملانوروزی، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی، مهدی افضلی مدیر مؤسسه توسعه هنرهای معاصر، احمد وکیلی، وحید چمانی، امیر راد، کامبیز صبری، عباس مشهدی‌زاده و... حضور داشتند.

احسان آقایی، مدیر هنرستان هنرهای تجسمی پسران درباره برگزاری این مراسم گفت: از سال گذشته که به هنرستان آمدم برنامه‌ای با عنوان "یاد بعضی نفرات" را تعریف کردم که عنوان آن از شعر نیما یوشیج گرفته شده است. هنرستان هنرهای تجسمی به دلیل سابقه دیرینه‌ای که دارد شاهد حضور چهره‌های ارزشمندی بوده که امروزه جزء مفاخر ملی و حتی بین‌المللی هستند. هدف ما این است که هنرستان بتواند یاد بعضی از این نفرات را که خیلی ارزشمند هستند زنده نگه دارد.

آقایی ادامه داد: پیش از این بزرگداشت منوچهر معتبر به بهانه روز معلم برگزار شده بود تا از 40 سال سابقه تدریس ایشان تقدیر شود. بزرگداشت یعقوب امدادیان در روز تولد ایشان برگزار شد. این هنرمند در طول 40 سال فعالیت موزه هنرهای معاصر حضور بسیار پر رنگی در آن داشت و بعد از آن هم گالری هور را تاسیس کرد که بسیار اصولی و درست فعالیت می‌کند.

بخشی از این برنامه بزرگداشت به پخش فیلمی از سخنان یعقوب امدادیان اختصاص داشت و پس از آن عباس مشهدی‌زاده درباره خاندان امدادیان که از افراد تاثیرگذار در هنر ایران هستند به ایراد سخنرانی پرداخت.

برنامه "یاد بعضی نفرات" با شکلی غیر رسمی برگزار شد تا همدلی میان هنرمندان و هنرجویان شکل بگیرد. دونوازی آکاردئون و ویولن توسط مهرداد مهدی و آسو کهزادی بخش دیگری از این بزرگداشت بود که در حضور تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان ادوار گوناگون هنرستان تجسمی پسران مانند وحید چمانی، از فارغ‌التحصیلان جوان و عباس مشهدی‌زاده از قدیمی‌ترین فارغ التحصیلان هنرستان برگزار شد. یعقوب امدادیان هم از محصلان سابق هنرستان هنرهای تجسمی پسران است که سال 1348 با رتبه ممتاز فارغ التحصیل شد.