سرویس تجسمی هنرآنلاین، علی آزاد درباره برگزاری نمایشگاه نقاشی‌خط "بریل" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: خط "بریل" همواره بر اساس فرم و بافتی که دارد توسط افراد روشن دل خوانده می‌شود، از آنجایی که نقاشی‌خط نیز با توجه به فرم شکل می‌گیرد و توسط آن قابل درک است، من نام "بریل" را برای این نمایشگاه انتخاب کردم زیرا از نظر فرمی احساس کردم که وجه تشابهی وجود دارد.

او افزود: فرم همواره وسیله‌ای برای بیان محتوا است و وظیفه هنر، آشتی دادن این دو بخش به ظاهر متناقض است.

این هنرمند تصریح کرد: از دیدگاهی دیگر فرم محل تلاقی هنرمند و مخاطب است زیرا بدون فرم هیچ اثری خلق نمی‌شود در واقع چگونه بیان کردن همان فرم معنا می‌شود.

نمایشگاه بریل علی آزاد

آزاد درباره معنای درونی نمایشگاه "بریل" گفت: در نمایشگاه "بریل" معنای کلمات را رها کرده و بر فرم تمرکز کرده است زیرا نوشتن همواره وظیفه نویسندگان و خلق کردن فرم تجسمی وظیفه هنرمندان این عرصه به شمار می‌رود.

او تأکید کرد: در این نمایشگاه تعهد بر فرم بوده زیرا به نقل از آدورنو فرم خود محتواست در واقع  مهم این نیست که چه چیز نوشته شده است بلکه چگونه نوشتن حائز اهمیت است .

این هنرمند، "بریل" را دومین نمایشگاه انفرادی خود خواند و بیان کرد: این نمایشگاه متفاوت از کار قبلی من که در راستای پوستر بود، اجرا شده است. از آنجایی که رشته اصلی من گرافیک است، من در هر دو حوزه گرافیک و نقاشی‌خط فعالیت کرده‌ام زیرا فکر می‌کنم بسیار به لحاظ فرمی به یکدیگر نزدیک هستند.

آزاد افزود: در این نمایشگاه بالغ بر 16  اثر که در یک فضای فرمی هستند به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه بریل علی آزاد

او رقابت در بین هنرمندان نقاشی‌خط طی سال‌های اخیر را بسیار نزدیک دانست و تصریح کرد: رقابت تنگاتنگ هنرمندان در فضای نقاشی‌خط سبب شده است که کار کردن در این حوزه سخت‌تر باشد اما من همواره سعی کرده‌ام که برای حفظ مسیر پیش روی خود، فضای مستقل ذهنی در آثارم داشته باشم.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند تا 6 دی ماه از ساعت 16 الی 20 به گالری شلمان واقع در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 مراجعه کنند.