به گزارش هنرآنلاین، جشنواره "پائیز - برگ" نخستین برنامه از جشنواره‌ای است که هر فصل با هدف گسترش و توجه به هنر معاصر در یک گفتمان محیط زیستی و شهری با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه هنر ، انجمن دانش‌آموختگان و انجمن هنر و طبیعت هوم ؛ برگزار می‌شود.

رویکرد اصلی جشنواره ایجاد فضا برای درک و ارتباط بیشتر هنرمندان با طبیعت شهری و استفاده از مواد و مصالح طبیعی آن است. با توجه به اینکه این جشنواره هر فصل با یک گرایش خاص در ماده اصلی خلق آثار و مکان برگزاری، انجام می‌شود ، اهمیت توجه به تغییر فصول در فضای شهری و درک خصوصیات منحصر به فرد آن توسط هنرمندان، اهمیت ویژه‌ای برای برگزارکنندگان دارد.

در جشنواره "پائیز - برگ" تاکید بر تفکیک برگ‌های پاییزی از زباله‌های شهری و تغییر نگرش به جزیی از طبیعت در تفکر انسان شهرنشین، تاکید و توجه به خصوصیات شاخص هر فصل و درک آن توسط هنرمندان و مخاطبان آثار، در این دوره برگ‌های پاییزی ، به عنوان ماده اصلی کار هنرمندان مورد توجه است . به همین جهت هنرمندان علاقه‌مند به حضور در جشنواره می‌بایست ایده‌ کار را بر پایه استفاده از برگ‌های پائیزی قرار دهند اما در انتخاب رسانه کاری خود همچون چیدمان، پرفورمنس، هنرمحیطی، هنر ویدئو و هنر دیجیتال استفاده از ابزارها و مواد تلفیقی برای خلق اثر آزاد هستند.

در این دوره هنرمندان و اساتید مدعو به خلق آثار می‌پردازند.

حضور در این رویداد برای علاقه مندان آزاد است.