سرویس تجسمی هنرآنلاین، فرهاد ایزدخواه، هنرمند نقاش درباره برگزاری نمایشگاه "مرزها و رازها" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه حاصل حضور من در شهرکی است که فضایی باز و بدون مرز دارد. این شهرک که یک دهکده ییلاقی در اطراف کرج است، فضایی کاملاً متفاوت از آنچه که تا به امروز دیده بودم داشت به همین خاطر، جذب شدم که به آن بپردازم.

او افزود: از آنجایی که ایده این نمایشگاه از شهرک بدون مرز شکل گرفت تصمیم گرفتم که نام مجموعه را نیز بر این اساس تعیین کنم.

این هنرمند در خصوص مفهوم جاری در دل آثار این مجموعه بیان کرد: راز قصه‌ای است که قرار نیست بدانیم زیرا هرچه بیشتر مخفی بماند، شنیدنی‌تر و دیدنی‌تر می‌شود. همسایگان و مجاوران ما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در واقع هر نمای قابل رؤیت، رازی و رمزی نهفته و نگفته دارد.

ایزدخواه ادامه داد: دورنماهای خاص و عاری از انسان با حضور ساخته‌های انسان معاصر و روابط بین آن‌ها همواره بهانه‌ای  بوده  که بی‌هیچ اصراری بر نمایش واقعی یا بازنمایی آن، سعی کردم آنچه در حین کار به وجود آمده را بپذیرم و ادامه دهم.

photo_۲۰۱۷-۱۱-۲۹_۱۵-۰۶-۵۱

او در خصوص آثار مجموعه "مرزها و رازها" گفت: آثار این مجموعه بازنمایی طبیعت روی بوم نیستند و در واقع تأملی بر رمز و راز فرم‌ها، رنگ‌ها و حسن اتفاق بین آن‌هاست؛ به همین خاطر می‌توان گفت این مجموعه حاصل سکوت و فرصت‌هایی است که تجربه آن‌ها برایم بسیار لذت‌بخش بوده است.

این هنرمند نقاش افزود: "مرزها و رازها" فضایی رازآمیز حاکی از آنچه که ما برای طبیعت پیرامون‌مان مرز تعریف کرده‌ایم، است.

ایزد خواه درباره سبک اجرایی آثار این مجموعه بیان کرد: بالغ‌بر 14 اثر در این مجموعه هستند که با استفاده از رنگ و روغن، اکریلیک و گاهی پاستیل و میکس مدیا به تصویر کشیده شده است.

نمایشگاه مرزها و رازها

او مدت زمان اجرای این مجموعه را بالغ بر یک سال خواند و اظهار کرد: هنگام کشیدن آثار مجموعه "مرزها و رازها" احساس رهایی و آزادی را تجربه کردم زیرا این مجموعه هیچ دیوار و مرزی را به تصویر نمی‌کشد.

علاقه‌مندان می‌توانند تا 24 آذرماه همه روزه از ساعت 16 تا 20 به گالری افرند واقع در بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان 19 (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک شهر، پلاک 48 مراجعه کنند.