سرویس تجسمی هنرآنلاین، جواد وطن‌دوست، هنرمند نقاش، نمایشگاه "دگردیسی" را تلاشی برای رسیدن به ماهیت بوم خواند و دراین‌باره به هنرآنلاین گفت: همان‌طور که می‌دانید، دگردیسی فرایندی است که در آن‌ یک موجود به سمت تکامل سوق پیدا می‌کند. با توجه به اینکه من در آثار این نمایشگاه تلاش کردم که بوم را دچار یک تغییر کنم و به سمت تکامل سوق دهم، این نام را برای نمایشگاه انتخاب کردم.

او درباره دلیل تمرکز بر این ایده توضیح داد: نزدیک به 16 سال است که کار نقاشی انجام می‌دهم و همواره ایده‌پردازی را دوست داشتم اما از نقطه‌ای به این نتیجه رسیدم که احساس لازم برای کار کردن در این مسیر از من گرفته‌ شده است.

این هنرمند ادامه داد: در نمایشگاه "دگردیسی" من به دنبال ارائه کاری صرفاً معاصر نبودم بلکه این نمایشگاه تلاشی برای رساندن بوم به ماهیت اصلی آن بود زیرا مدت‌ها بود که نقاشی مرا اشباع کرده بود و دیگر احساسی به آن نداشتم لذا در کارهای من بوم به اندازه اثر دارای اهمیت شد.

وطن‌دوست تصریح کرد: در قرن 15 و اوایل قرن شانزدهم بوم به شکل امروزی مورد استفاده قرار می‌گرفت درواقع می‌توان گفت که ما نیز این مسیر را به صرف عادت طی کرده‌ایم یعنی بوم را به همان شکل سنتی آن ادامه داده‌ایم.

او خاطرنشان کرد: از آنجایی که هنر مدرن سعی دارد که نقاشی را خارج از چارچوب خود ارائه کند، من نیز سعی کردم که این روند را روی ساختار بوم ایجاد و آن را به سمت تغییر سوق دهم.

نمایشگاه نقاشی های جواد وطن‌دوست در گالری سایه

این هنرمند نمایشگاه حاضر را در تغییر بینش‌های درونی خود مؤثر دانست و بیان کرد: این نمایشگاه از نظر احساسی برای من بسیار تأثیرگذار بود زیرا سبب شد که بتوانم به فرم‌های تازه‌ای که عموماً شخصی‌تر است، دست پیدا کنم.

وطن‌دوست از نمایش 15 اثر در این نمایشگاه خبر داد و گفت: ایده این نمایشگاه سال‌ها با من همراه بود اما اجرای آن طی شش ماه به طول انجامید.

او بازخورد نمایشگاه را بالاتر از حد انتظار خود خواند و بیان کرد: قبل از نمایشگاه منتظر نقدهای تندی بودم اما بازخورد مخاطبان کاملاً متفاوت از تصورات من بود زیرا دیدم که بیشتر بازدیدکنندگان آثار را دوست داشتند و تغییری را که مدنظر داشتم، احساس می‌کردند.

این هنرمند افزود: من همواره دوست دارم که نقاشی به راه‌های مختلف ختم شود لذا کارهای تازه‌تری را در آینده مدنظر دارم تا دنبال کنم.

وطن‌دوست ادامه داد: در نمایشگاه "دگردیسی" من تلاش کردم تا ساختار بوم را به‌صورت انتزاع تصویر کنم زیرا معتقدم که تنها راه ممکن برای شکستن شکل سنت در این عرصه ترسیم اکسپرسیونیسم انتزاعی این بخش بود.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه "دگردیسی" تا 1 آذرماه در گالری سایه واقع در نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه)، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، پلاک 3 ادامه دارد.