سرویس تجسمی هنر آنلاین، مجتبی آقایی، فعال‌تر شدن بخش استان‌ها در دهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر را از جمله تفاوت‌ها این رویداد ذکر کرد و دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در دهمین دوره جشنواره تجسمی فجر بخش استان‌ها پررنگ‌تر از همیشه در این رویداد حضور خواهند داشت لذا در این راستا دبیرانی استانی برای افزایش فعالیت‌ها خواهیم داشت.

او افزود: در این دوره برای هر استانی دبیر تجسمی منصوب می‌شود ضمن اینکه بالغ‌بر 25 نگارخانه نیز در تهران و شهرستان‌ها به روند برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال می‌پیوندند.

دبیر دهمین جشنواره تجسمی فجر توضیح داد: در این دوره نگارخانه‌ها اقدام به نمایش آثار در قالب گوشواره‌های جشنواره فجر خواهند کرد تا دایره همکاری این دوره گسترده‌تر شود.

آقایی ادامه داد: در این دوره از جشنواره افتتاحیه و اختتامیه متفاوت از گذشته برگزار می‌شود ضمن اینکه در بخش هنرهایی چون ویدئو آرت و چیدمان نیز تحولات جدی‌تری را خواهیم داشت.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه هنرهایی چون ویدئو آرت و چیدمان فعالیت پررنگ‌تری در هنر تجسمی کشور دارند، در این دوره این گروه‌ها بیشتر مدنظر قرار می‌گیرند و سعی خواهد شد که شکل کاربردی‌تری برای آن‌ها مدنظر قرار گیرد.

آقایی در خصوص جلسه مشترک دبیران جشنواره‌های موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی فجر با یکدیگر گفت: با توجه به اینکه بخش‌های مختلف جشنواره فجر از یک عرصه تبعیت می‌کنند، اما هم‌اکنون ارتباط چندانی با یکدیگر ندارند، به دعوت مرکز هنرهای تجسمی، نشستی بین دبیران بخش‌های مختلف این رویداد برگزار شد که بازخوردهای خوبی را تاکنون دربر داشته است.

آقایی از برگزاری جلسه دوم این نشست طی روزهای آتی خبر داد و افزود: در نخستین نشست، برگزارشده بر مسئله هم‌افزایی بخش‌های مختلف هنری تأکید شد، لذا انشاالله در این دوره از جشنواره شاهد نشست‌های تخصصی و تبلیغات مشترک خواهیم بود.

او فضاهای هنری را نیازمند تعامل جدی خواند و اظهار کرد: قطعاً ما قصد مدل‌سازی نداریم اما امروزه در تمام دنیا نظیر جشنواره ونیز، بخش‌های مختلف هنری در کنار یکدیگر و با تعامل برگزار می‌شوند لذا ما نیز سعی داریم که این تعامل و ارتباط هر چه بیشتر پررنگ شود.

دبیر دهمین جشنواره تجسمی فجر ادامه داد: بین هنر تجسمی با موسیقی و نمایش ارتباط نزدیکی وجود دارد به همین خاطر در این دوره روی نزدیک‌تر شدن تعاملات تأکید شد تا بتوانیم فصل‌های مشترک را تقویت کنیم و ظرفیت‌های جدیدی را به وجود آوریم.

آقایی تأکید کرد: در حوزه تبلیغات عمومی و نشست‌های تخصصی بین بخش‌های مختلف جشنواره فجر پروژه مشترکی تعریف خواهد شد ضمن اینکه قطعاً در بخش روابط بین‌الملل نیز زمینه همکاری گسترده و هم‌افزایی خواهیم داشت.