سرویس تجسمی هنرآنلاین: پانته‌آ واعظ نیا، کاریکاتوریست، انیماتور و مجسمه‌ساز باسابقه کشور  به عنوان دبیر بخش هنرهای تجسمی نخستین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا انتخاب شد.

نقاشی و عکاسی دو رشته انتخاب شده در بخش هنرهای تجسمی این فستیوال خواهد بود. هنرمندان پارسی زبان این دو رشته می‌توانند به دنبال انتشار فراخوان این بخش در هفته پیش‌رو در این رویداد هنری ثبت نام کرده و در دو بخش کارگاه‌های آموزشی و مسابقه به مدت یک هفته حضور به هم رسانند.

برگزارکنندگان این فستیوال بزرگ، امید دارند تا ابعاد مختلف فرهنگ و هنر غنی پارسی زبانان را به جهانیان معرفی کنند و با ایجاد ارتباط منسجم میان هنرمندان داخل و خارج از کشور ضمن اشتراک‌گذاری تجربیات ارزشمند آنها، تعامل میان هنرمندان فرهیخته را بیش از پیش گسترش دهند.

انجمن فرهنگی هنری پرشیانا که به تازگی در پاریس فعالیت‌های مستمر و گسترده‌ای را در جهت اعتلای فرهنگ چند هزار ساله پارسی آغاز کرده در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی برگزارکننده اولین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا است.

انجمن فرهنگی پرشیانا، یک انجمن متشکل از فارسی زبان‌های ایرانی، تاجیک و افغان است که به تازگی در پاریس تاسیس و در زمینه فرهنگ و هنر فارسی زبان ها فعالیت می‌کند.