یکی از مشکلاتی که ممکن است دارندگان گوشی‌های همراه و سیم کارت به آن مواجه شوند، پاک شدن پیام‌ها و اس ام اس ها از گوشی است. پیامک‌هایی که بخشی از اطلاعات ما در آن‌ها است قطعا بخش مهمی از زندگی ما به حساب می‌آیند. به همین دلیل از دست رفتن آن‌ها تجربه خوبی برای ما نیست.

بسیاری از افراد در این زمان به فکر بازگرداندن پیامک‌های حذف شده در گوشی همراه و سیم کارت هستند. ممکن است آن‌ها روش‌ها و راه‌حل‌های مختلفی را نیز برای ریکاوری پیام های حذف شده خود در نظر بگیرند.

بازیابی پیام‌های حذف شده چه اهمیتی دارد؟

در دوران فعلی، متدهای ارتباطی متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا ارتباطی کارآمد تحقق پیدا کند. در این میان، پیام کوتاه یا همان پیامک به عنوان ابزار ارتباطی مهم بسیار حائز اهمیت است. نقطه قوت این تکنولوژی در دسترسی آسان و بدون نیاز به اینترنت یا استفاده از فیلترشکن است. با وجود در دسترس بودن سیگنال مخابراتی، امکان برقراری ارتباط با کلیه نقاط داخلی میسر می‌شود و این امکان فراهم است که اطلاعات حیاتی مورد نیاز به راحتی به اشتراک گذاشته شود. تصور از بین رفتن آنی تمامی این اطلاعات و عدم دسترسی مجدد به آن‌ها می‌تواند به معضلی جدی تبدیل شود و طبیعی است که افراد جویای روش‌های متنوع برای بازیابی این پیام‌های حذف شده باشند. زیرا پیامک به عنوان یک ابزار موثر در تعاملات میان فردی است و همچنین در راهبردهای بازاریابی در جهان معاصر کمک زیادی می‌کند.

با توجه به تحولات صورت گرفته، لازم به ذکر است که استفاده از بازاریابی پیامکی به عنوان یکی از استراتژی‌های کلیدی در عرصه بازاریابی بسیار مطرح است. بی شک، شما هم بارها پیام‌های تبلیغاتی و خدماتی مختلفی را دریافت کرده‌اید. این پیامک‌ها از طریق پنل های اس ام اس برای شما ارسال می‌شوند که وبسایت melipayamak.com یکی از ارائه کنندگان پنل‌های پیامکی است. اگر قصد بازاریابی پیامکی داشتید، می‌توانید از پنل‌های ملی پیامک استفاده کنید.

نکات و ترفندهای مفید برای بازگرداندن پیام‌های حذف شده

بی‌تردید باز کردن صندوق پیام و دیدن اینکه تمامی آن‌ها پاک شده است می‌تواند احساسی ناخوشایند برای همه باشد.

اما خوشبختانه برای حل این مشکل، روش‌های بازیابی متفاوتی در دسترس هستند و لازم نیست خیلی نگران باشید. البته، هرچه اقدام برای بازیابی سریع‌تر صورت گیرد، فرایند بازگشت داده‌ها آسان‌تر خواهد بود.

در ادامه، قصد داریم نکات و ترفندهای مفید برای بازگرداندن پیام‌های حذف شده را برایتان بگوییم تا در صورت نیاز بتوانید از آن‌ها بهره ببرید.

بازیابی پیامک با برنامه DiskDigger

با استفاده از نرم‌افزار بازیابی اطلاعات DiskDigger، دستیابی مجدد به پیامک‌های از دست رفته تبدیل به یک فرایند آسان و بی‌دردسر می‌شود، حتی اگر گوشی شما روت نشده باشد. این برنامه کارآمد، بدون هیچ دغدغه‌ای در این زمینه راه حلی مناسبی برای پس‌گیری پیام‌های پاک شده در اختیار شما قرار می‌دهد.

احیای پیام‌های پاک شده با استفاده از فناوری Data Recovery Suite

این برنامه راهکاری است برای بازگرداندن گنجینه اطلاعات از دست رفته شما. اولین بار Data Recovery Suite تا سقف 1 گیگابایت از داده‌هایتان را بدون هیچ هزینه‌ای به شما بازمی‌گرداند. همین حجم رایگان برای بیشتر نیازهای بازیابی پیامکی کفایت می‌کند و به شما این فرصت را می‌دهد که اطلاعات از دست رفته را دوباره به دست آورید.

نسخه پشتیبان پیام‌ها از طریق گوگل درایو

گوگل درایو ارائه‌کننده سرویس پشتیبانی ابری است که به کاربران امکان ذخیره‌سازی داده‌های حیاتی از قبیل برنامه‌ها، تصاویر و هر آنچه که دارای اهمیت است را می‌دهد. در مواقع کمبود فضای داخلی، فضای ابری گوگل درایو به عنوان گزینه‌ای برای ذخیره داده‌ها پیش روی شما خواهد بود. دارندگان دستگاه‌های اندروید می‌توانند به راحتی این برنامه را از گوگل پلی استور دانلود کنند و برای پیام‌های خود نسخه‌ای پشتیبان تولید و در گوگل درایو ذخیره کنند تا در صورت حذف ناگهانی پیام‌ها، به راحتی قادر به بازیابی آن‌ها از نسخه پشتیبان باشند.

برای ایجاد نسخه پشتیبان از پیام‌هایتان، مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا وارد حساب کاربری گوگل درایو خود شوید و به قسمت تنظیمات مراجعه کنید. در این‌جا، به بخش Backups رجوع کرده و گزینه 'Backup now' را انتخاب نمائید. به کمک این شیوه، فرآیند پشتیبان‌گیری از پیام‌هایتان را به راحتی انجام دهید.

بازیابی پیام های پاک شده در گوشی موبایل سامسونگ

اگر گوشی شما سامسونگ است و قصد دارید پیامک‌های پاک شده خود را بازیابی کنید، باید به شیوه زیر عمل کنید.

در ابتدا باید سعی کنید هیچ اطلاعات نوشتاری جدیدی را در گوشی خود وارد نکنید. سپس اپلیکیشن‌هایی که در گوشی شما فعال هستند را به حالت غیر فعال در بیاورید تا اطلاعات جدیدی وارد گوشی شما نشود. اتصال گوشی موبایل خود را به وای فای و دیتا قطع کنید و سیمکارت خود را نیز خارج کنید. بعد از انجام این کارها باید یک برنامه بازیابی پیامک مخصوص گوشی‌های اندروید را دانلود کنید. بسیاری از این برنامه‌ها برای انجام درست کار خود، نیازمند روت شدن گوشی شما هستند. پس اگر گوشی شما روت باشد، شانس بیشتری برای بازیابی پیام‌های خود دارید.

در نهایت، اگر شما هم با مشکل پاک شده پیام‌های گوشی خود مواجه شده اید، شاید موارد بالا بتواند شما را کمک کند. البته به طور کلی باید بگوییم امکان بازگرداندن پیام ها صد در صد نیست و ممکن است پیام‌های شما بازیابی نشوند.