به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، کارشناس فرهنگی واحد نشر و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از چاپ 408 عنوان کتاب در سال گذشته خبر داد و گفت: این کتاب‌ ها در 290 هزار و 300 نسخه با موضوعات تاریخی، دینی، پزشکی، کودک و نوجوان، مهندسی و ادبیات بوده است.

کاظم کاویان با اعلام این خبر، اظهار کرد: بیش از 100 عنوان کتاب از نویسندگان استان به ارزش تقریبی یکصد میلیون تومان مورد حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان قرار گرفته است.

به گفته وی، سال گذشته یک پروانه نشر کتاب از سوی اداره کل صادر شده است.

کاویان به واگذاری 4 عدد نرم ‌افزار (توکن) به انتشارات فعال استان در سال 94 اشاره کرد و افزود: این در حالی است که سال گذشته 34 انتشارت استان به این نرم‌ افزار تجهیز شدند.

کارشناس فرهنگی واحد نشر و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در توضیح مزایای نرم‌افزار(توکن)، گفت: این نرم ‌افزار ناشرین را قادر می‌سازد بدون مراجعه حضوری به ‌صورت مستقیم با دبیرخانه امور کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط برقرار کرده و اقدامات لازم برای دریافت مجوز چاپ کتاب(کارت سبز) را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: عدم نیاز به چاپ یک نسخه از کتاب، تسهیل در ارسال کتاب به وزارتخانه، کاهش هزینه‌ های پستی برای این اداره کل، و افزایش سرعت به کار از مزایای دیگر استفاده از این نرم‌افزار است.