به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ محمدرضا درند، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر با استاندار کرمانشاه که روز  گذشته سه شنبه (٢٦ اردیبهشت) برگزار شد، گزارشی از عملکرد این انجمن و ساختار فعالیت های آن ارائه کرد.

محمدرضا درند گفت: تئاتر استان کرمانشاه سالنی داشت متاسفانه از دست هنرمندان این حوزه خارج شد ولی هنوز تابلوی تئاتر شهر کرمانشاه بر سر در آن است.

وی افزود: متاسفانه هنرمندان این حوزه با تنگنای مالی شدید مواجه هستند و متاسفانه حمایتی از آنها نمی شود؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه نیز با منابع بسیار محدودی مواجه است.

این هنرمند حوزه تئاتر افزود: متاسفانه از سوی دیگر ادارات و نهادهایی که تخصصی در حوزه تئاتر ندارند وارد اجرای نمایش می شوند بدون اینکه در این کار آشنایی داشته باشند.

وی افزود: از شما تقاضا می کنم برای دیدن آثار هنری از جمله تئاتر موسیقی وقت بگذارید و همانطور که رئیس خانه مطبوعات گفت از این فضا دور نباشید همچنین انجمن‌های هنری استان را در امور اداره استان شریک کنید و به آنها بها بدهید.

درند گفت: با اینکه استان کرمانشاه را گهواره تمدن و فرهنگ می دانند اما ما عملاً چیزی از آن ندیدیم ؛استان کرمانشاه باید دبیرخانه دائمی بسیاری از همایش‌های ملی و بین المللی باشد اما اینگونه نیست.

این هنرمند خاطرنشان کرد: این نیاز وجود دارد که تئاتر در استانداری کرمانشاه دارای ردیف بودجه باشد.