به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، روز گذشته در ابتدای این برنامه میلاد نورانی مدیر رادیو سراسری هشت مشهد که خود از داوران این جشنواره است در کسوت مجری، برنامه را آغاز کرد.

سپس رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان با تقدیر از دست اندرکاران و همچنین خوشامدگویی به میهمانان این جشنواره، گفت: ٨ انجمن فرهنگی و هنری وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد هستند که انجمن گویندگی و دوبلاژ یکی از نوپاترین آنهاست اما در عین نوپایی شاهد رویش استعداد های منحصر به فرد در این حوزه جذاب هنری بوده ایم.

سید علی اصغر رفعت حقیقی افزود: بر این اساس می کوشیم تا بهترین حمایت مادی و معنوی را از این جریان داشته باشیم.

دبیر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب فارس در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در این جشنواره  فارغ از شناسایی استعداد ها و گسترش کار حرفه ای در حیطه گویندگی و دوبلاژ، به دنبال این مهم هستیم تا با همکاری نهاد های مسئول از قبیل صدا و سیما و شهرداری ،شبکه سراسری "رادیو لار" را به منظور حفظ و تقویت زبان لارستانی و شناسایی شهرمان به اقصی نقاط ایران از طریق رسانه رادیو داشته باشیم.

پس از آن، دبیر نخستین جشنواره هنرهای رادیویی لارستان ، شرحی از چگونگی تشکیل انجمن و دوره های آموزشی برگزار شده در حوزه گویندگی و دوبله را بیان داشت.

محمد علی شامحمدی همچنین روند برگزاری جشنواره را برای حاضرین تشریح کرد.

در دومین قسمت از برنامه افتتاحیه ، کارگاه آموزشی با عنوان "تقویت صدا و گفتار در رادیو" توسط نوید نیک کار ،مجری، خواننده و مدرس صدا سازی برگزار شد

.وی در این کارگاه آموزه های خود را با تکیه بر کار عملی به انجام رسانید  که بسیار مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

در سومین بخش از آغازین برنامه نخستین جشنواره هنرهای رادیویی لارستان، احمد جولایی کارشناس رادیو سراسری فرهنگ به بیان کارکرد پدیده های نمایشی در رادیو پرداخت. با اتمام این کارگاه ، نوبت به اجرای زنده برگزیدگان بخش گویندگی رسید.

زهره متین، فاطمه پردانش، مینا طهمورث، کیمیا اعلایی، زهرا یزدان پناه به خوانش متون در حضور داوران پرداختند و پس از آن رقابت در بخش تولیدات رادیویی با گروه شیدا شرقی و احسان شامحمدی برگزار شد؛ با اتمام اجراها برنامه روز نخست نیز به پایان رسید.

بیش از ١١٠ اثر در چهار بخش گویندگی، نویسندگی و تولیدات رادیویی "گویش لارستانی" جشنواره هنرهای رادیویی لارستان به رقابت می پردازند.