به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، هفته هنر انقلاب اسلامی با برنامه‌های متنوع فرهنگی،‌ آموزشی و تبیینی و همچنین با منظور تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و شهدا، از 20 تا 26 فروردین ماه، همزمان با سراسر کشور در یزد برگزار می‌شود.

حوزه هنری با هماهنگی وزارت کشور قریب به سه سال است که محوریت طراحی و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی ویژه گرامیداشت شهید آوینی در سطح مراکز استانی را به عهده گرفته و سایر نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مشارکت‌کننده بر اساس یک وحدت‌رویه، برنامه‌های متناسب با این مناسبت را در سطح استان‌های کشور تدارک می‌بینند.

برگزاری جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیران کل دستگاه‌ها، رونمایی از دو کتاب "گزیده افتخار" اثر جواد بهبودزاده و "روزشمار انقلاب اسلامی در یزد" اثر محمدرضا کلانتری، افتتاح نارنجستان هنر،‌ غبارروبی قبور شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، برگزاری کارگاه پوستر و نقد فیلم‌های منتخب دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش، از جمله برنامه‌های تدوین شده حوزه هنری یزد در هفته هنر انقلاب در این استان است.

عبارت"هنر انقلاب و سیدشهیدان اهل قلم" به عنوان شعار روز اول یکشنبه 20 فروردین،"هنر انقلاب و ادبیات" به عنوان شعار روز دوم،"هنر انقلاب، مقاومت و بیداری اسلامی" به عنوان شعار روز سوم،"هنر انقلاب سینما و تئاتر" به عنوان شعار روز چهارم،"هنر انقلاب و ایثار و شهادت" به عنوان شعار روز پنجم، "هنر انقلاب ولایت و رهبری" به عنوان شعار روز ششم و "هنرانقلاب ادبیات پایداری" به عنوان شعار کشوری روز هفتم هفته هنر انقلاب تعیین شده است.

گفتنی است؛ پخش مجموعه تلوزیونی "رجال" با موضوع زندگی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شهید آیت‌الله صدوقی در 13 قسمت از دیگر برنامه‌های در دستور کار دست‌اندرکاران برگزاری هفته هنر انقلاب در استان یزد است.