به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، قاسم قندهاری در جلسه روسای گروه‌های نمایشی استان، با اشاره به این که تئاتر گلستان باید در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارتقا یابد، گفت: در مجموع عملکرد حوزه نمایشی در سال ٩٥ قابل تقدیر است، اما توجه بیشتر به گفتمان های درون این حوزه می توانست شرایط را از این بهتر کند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این نکته که تئاتر هنر اجرایی است، افزود: توجه به توانمندسازی نیروی انسانی در این رشته نقش حیاتی دارد، بر همین اساس تدوین راهکارهای لازم در این راستا از جمله اهداف معاونت هنری است؛ در این خصوص نگاه به سه مولفه تولید، توزیع و مصرف در هنر نمایش دارای اهمیت است.

وی به نقش کمرنگ ادارات کل استان‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان در هنر تئاتر اشاره کرد و گفت: در نظام تصمیم‌گیری تئاتر کشور ادارات کل نقش کمرنگی دارند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: نهایت تلاش، دغدغه و پیگیری‌مان به این خاطر است که به‌رغم تمامی کمبودها، بتوانیم گامی در جهت رفع مشکل هنرمندان استانی برداریم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در دولت یازدهم را مناسب ارزیابی کرد و گفت: اداره کل با برگزاری انتخابات، انجمن نمایش را از انتصابی به انتخابی تغییر داد تا هنرمندان بتوانند در انجمن به‌راحتی فعالیت کنند.

قندهاری محدودیت منابع مالی را از دیگر مشکلات هنر تئاتر دانست و اظهار کرد: منصفانه بپذیریم برای هنر و به‌صورت ویژه تئاتر با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم، اما با این‌حال همواره تلاش شد تا علی‌رغم این کمبودها تمامی جشنواره‌های هنری برگزار شود.

در ادامه این جلسه رئیس انجمن نمایش استان ابتدا به ثبت گروه‌های نمایشی استان اشاره‌کرده و گفت: گلستان ١٠ گروه نمایشی ثبت‌شده دارد که چهار گروه آن از نوع "الف" است که یک اتفاق کم‌سابقه به شمار می‌رود.

اله قلی نظری ادامه داد: گروه "آوار"، "پنگوئن"، "فخرالدین اسعد گرگانی" و "ترجه" در گروه "الف" و گروه‌های "گپ"، "امیدهای جوان"، "مهر"، "مهتاب"، "ندای جوان گلستان" و "مهراب" در ردیف "ج" قرار دارند.

وی تصریح کرد: ٦ گروه نمایشی دیگر علی‌رغم اینکه ظرفیت این را داشتند که در گروه "ب" باشند اما در گروه "ج" قرار گرفتند.

نظری در خاتمه با اعلام این نکته که قبل از ثبت گروه‌های نمایشی گلستان ٢٨ گروه فعال داشت، اظهار کرد: پرواضح است که گلستان با توجه به قدمت و پیشینه‌ای که دارد تعداد گروه‌های هنری‌اش باید بیشتر از این تعداد باشد.

گفتنی است؛ در این جلسه که روسای گروه‌های نمایشی حضور داشتند به بیان مشکلات هنرمندان تئاتر و موانع و چالش‌های موجود در این بخش پرداخته شد.