به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، در مراسم یادمان کیومرث صابری فومنی (گل آقا) اظهار کرد: مرحوم صابری با اطلاعاتی که در علوم سیاسی و ادبیات تلفیقی داشت به نوعی الگویی برای طنزپردازان محسوب می شود.

وی شروع فعالیت کیومرث صابری فومنی را از سال ۶۳ عنوان کرد و گفت: طنز گل آقا به عنوان یک هویت مطرح بوده و دارای پیروان فراوانی است  و این در حالی است که در عالم طنز ما خیلی ها را داریم که نتوانستند آفتابی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه طنز فقط با زبان و کلمات نیست بلکه طنز نویس با هوش، با سواد، جامعه شناس، تاریخ دان و… است، اظهار کرد: گل آقا به عنوان یک شخصیت تأثیرگذار و دارای سبک نو و جدید در عرصه طنز ماندگار ماند.

وی با اشاره به حساسیت کار طنزنویسان و حرکت طنز نویس روی یک خط باریک، تأکید کرد: گل آقا دارای یک ذهن منسجم بود و تمامی حوادث مهم مملکت در طنز های گل آقا با ویژگی در آثارش همانند قهوه خانه گل آقا، شاه غلام و... نمایان است.

فاضلی با بیان اینکه طنزپرداز باید گره گشایی و گره خوردگی جامعه را با زبان اتو کشیده داشته و پاسخگوی مردم و مسئولان شود، تصریح کرد: گل آقا توانست با ویژگی مطالعه، شخصیت و سواد، قلم طنز خود را با سر نیزه زبان به  نمایش بگذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: آنچه که از کیومرث صابری برای ما به یادگار مانده گفتگو و تبادل خرد بوده که باید توجه ویژه ای به آن شود.

این مسئول با بیان اینکه در دادن مجوز به مطبوعات؛ اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی برایم تفاوت ندارد، تصریح کرد: اعتقاد به مطبوعات آزاد دارم و تمام تلاش خود را برای حمایت از اصحاب قلم خواهم داشت.

دکتر فاضلی با اشاره به فعالیت ٢٤٣ نشریه دارای مجوز در استان، گفت: دنیا، دنیای رقابت است و کیفیت از دل کمیت پیدا می شود و اصحاب قلم و رسانه باید خود به موضوعات نیاز جامعه توجه کنند تا کارشان با کیفیت بوده و تقاضا داشته باشد.