به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان ، علی رضایی ، یکی از نویسندگان استان هرمزگان است که از او کتاب هایی مانند " سوز ماهی " ،" کهربا در زنبیل " ، "فیروزه که می خواند " ، " یک قبیله خاکستر" ، " برکه وباران " و... منتشر شده است . او کتابهایی در زمینه صنایع دستی استان هرمزگان و فرهنگ آیئن های عاشورایی را در دست تولید دارد که ابراز امیدواری می کند در نمایشگاه سال آینده بندرعباس ارائه شود.

رضایی ضمن اشاره به اینکه نمایشگاه های کتاب استانی در ترویج کتابخوانی و نزدیک کردن مردم به کتابخوانی تاثیر گذار است، گفت:خوشبختانه استقبال از نمایشگاه کتاب در بندرعباس بسیار چشمگیر است و اغلب مراجعه کنندگان دست خالی از نمایشگاه بیرون نمی روند .

او با تاکید بر توجه به شرایط بومی، ادامه داد: باید پیش از برگزاری نمایشگاه های کتاب در هر استان این موضوع بررسی شود که ساکنان به چه کتاب هایی علاقه مند هستند.

از نگاه رضایی ساکنان استان هرمزگان از کتاب های گروه سنی کودک و نوجوان بیشتر استقبال می کنند اما بعضا توجه به این نوع از کتاب ها در نمایشگاه های کتاب مورد غفلت قرار می گیرد .

وی در این باره توضیح داد : همان طور که که در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به کتاب های کودک و نوجوان ، نگاه ویژه ای وجود دارد، این اتفاق باید در نمایشگاه های کتاب استانی نیز رخ دهد، ارائه کتاب های کودک و نوجوان باعث می شود تا ساکنان استان بیشتر از نمایشگاه کتاب بهره بگیرند.

گفتنی است؛ چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان ٢٦ دی ماه لغایت ٢ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های واقع در سه راه جهانبار در حال برگزاری است .