به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، محمد جونیان افزود: جشنواره نمایش های سیاه بازی از دوشنبه ششم دی ماه ۹۵ به مدت چهار روز و با حضور بیش از ١٥٠ هنرمند جوان و پیشکسوت از استان های مختلف ، کارگردان ها و بازیگران جوان در ساری برگزار می شود.

وی افزود: پس از ارائه فراخوان، از ۲۰ استان و ۲۷ شهرستان ۴۷ اثر نمایشی به دبیرخانه دائمی این جشنواره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران رسید که پس از داوری مرحله اول هفت گروه نمایشی از شش استان کشور شامل گلستان، همدان، یزد، زنجان، سمنان و تهران برای حضور در این جشنواره ملی معرفی شدند.

وی اظهار داشت: منتخبین این جشنواره به جشنواره سراسری و بین المللی نمایش های آئینی و سنتی کشور که در تهران برگزار می شود از سوی این دبیرخانه معرفی خواهند شد.

جونیان گفت: در حاشیه این جشنواره با برگزاری نشست های تخصصی و کلاس های فشرده برای کارگردانان و بازیگران، مراسم تجلیل با حضور علی نصیریان پیشکسوت هنر سینما و تئاتر و تلویزیون برگزار می شود.

دبیر جشنواره سراسری نمایش های سنتی سیاه بازی کشور عنوان کرد: این جشنواره با حمایت اداره کل مرکز هنرهای نمایشی و کانون انجمن های آئینی و سنتی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و گروه  تئاتر فخر و مؤسسه صدای باران پارسیان برگزار می شود.