به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ ابوالحسن حیدری با بیان اینکه دومین جشنواره فیلم و عکس تا پایان دی ماه امسال تمدید شده است، افزود: آموزش به علاقمندان برای شرکت در جشنواره یکی از اولویت های اصلی معاونت هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی بوده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا دوره آموزشی فیلم و عکس با حضور اساتید برجسته استان برگزار می شود تا آثار این دوره ها برای دومین جشنواره فیلم و عکس شرکت داده شود.

حیدری همچنین  با اشاره به برگزاری دوره آموزشی فیلم سازی که از یک هفته گذشته در شهرستان ها آغاز شده است و تا اوایل بهمن ماه ادامه دارد، اظهار داشت: این دوره شامل کارگردانی، تصویر برداری و تدوین در حوزه فیلم است.

وی با بیان اینکه مدت زمان این دوره ها ٤ ساعت در هر جلسه به صورت تخصصی است، تصریج کرد: مهران رحمانی، محمد رضا علی آبادی، حامد ظریفیان و امیر بیاتی  از اساتید دوره آموزشی فیلم سازی  در شهرستان ها  هستند.

حیدری خاطرنشان کرد: شهرستان های شیروان، فاروج، اسفراین، گرمه ، جاجرم و مانه و سملقان میزبان دوره های آموزشی فیلم و عکس هستند.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هدف از برگزاری این دوره ها را توجه به شهرستان ها، تولید آثار و تاکید بر آموزش در فرآیند تولید و حضور گسترده در دومین جشنواره فیلم و عکس برشمرد.

حیدری همچنین خاطرنشان کرد: دوره آموزشی عکس هم از هفته آینده در شهرستان ها برگزار خواهد شد. دومین جشنواره فیلم و عکس اواخر بهمن ماه سال جاری در خراسان شمالی برگزار می شود.