به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان،معصومه صحبتی نفر اول رشته تصویر سازی جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی از تهران گفت: جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی یکی از رویدادهای فرهنگی کشورمان است که دو سال است که  به میزبانی زاهدان برگزار می شود.

وی افزود: من امسال در دومین دوره جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی حضور پیدا کردم و توانستم مقام اول رشته تصویرسازی را کسب کنم.

نفر برگزیده جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی گفت: سطح برگزاری این جشنواره عالی بود و افرادی که برای ارائه خدمات به مهمانان این جشنواره انتخاب شده بودند مهمان نواز بودند و از این بابت از دبیر برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر دارم.

او گفت: برگزاری این جشنواره در زاهدان و کسب رتبه در آن این فرصت را  برای من فراهم کرد که برای اولین بار در زندگی خودم به زاهدان سفری داشته باشم و از نزدیک واقعیت های این شهر را درک کنم.

صحبتی ادامه داد: به دنبال سفر به زاهدان عوامل اجرایی جشنواره این فرصت را فراهم کردند تا ما از موزه جنوب شرق کشور بازدیدی داشته باشیم که لحظات بودن در این موزه از لذت بخش ترین ساعت عمرم بود تا بتوانم با تاریخ کشورم بیشتر آشنا شوم.

وی افزود: امیدوارم در سال آینده که این جشنواره در زاهدان برگزار می شود عوامل اجرایی آن این فرصت را فراهم کنند تا بیشتر با آثار باستانی استان به ویژه شهر سوخته آشنا شویم و از نزدیک این آثار جهانی را ببینیم.

 نفر اول رشته تصویر سازی جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی بیان داشت: برخورد مسئولان استان نسبت به ما هنرمندان خوب بود و در مجموع همه عوامل خون گرم بودند و خاطره خوبی از این جشنواره در ذهن من حک شد.

صحبتی در ادامه خواستار افزایش مبلغ جایزه جشنواره شد، تاکید کرد: یک هنرمند برای طرح یک کار هنری وقت و زمان زیادی صرف می کند تا یک اثر خلق شود لذا این انتظار از برگزار کنندگان این جشنواره داریم که با افزایش مبلغ جایزه جشنواره به نفرات برگزیده سطح این جشنواره را افزایش دهند.

این هنرمند گفت: برگزاری جشنواره به صورت کارگاهی و ورکشاپ ایده خوبی است اما آنچه که در خلوت انجام می دهیم، بهتر است.

صحبتی، برگزاری یک کارگاه از برگزیدگان جشنواره را برای نوجوانان پیشنهاد داد و خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه برای نوجوانان این فرصت را فراهم می کند تا هنر خود را با همدیگر تبادل کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید روی طرح تندیس فکر بیشتر شود تا تندیس شکیل تر طراحی شود، افزود: تندیس برای یک هنرمند از ارزش خاص برخوردار بوده و من تندیس این جشنواره در بهترین جای اتاقم قرار داده ام.