سرویس استان های هنرآنلاین: دهیار روستای امامزاده بزم شهرستان بوانات با اعلام این خبر گفت: با حمایت پویش مردمی "روستاییان فرزانه" کتابخانه ای با عنوان "نگین فیروزه ای بوانات" در بقعه امامزاده میرحمزه(ع) راه اندازی شد.

محمدعلی زارعی با بیان اینکه بیش از هزار جلد کتاب در فاز اول در این کتابخانه قرار گرفته است افزود: کتابخانه "نگین فیروزه ای" بر اساس سیستم کتاب در گردش مدیریت می شوند.

وی در توضیح بیشتر این طرح خاطرنشان کرد: در تابلوی راهنمای قفسه های کتابخانه و همچنین صفحه ابتدایی کتاب از خوانندگان خواسته شده است "کتاب ها پس از خوانده شده به کتابخانه بازگردانده شوند" تا به این ترتیب کتاب ها در میان علاقمندان به کتابخوانی دست به دست شود.

زارعی گفت: این طرح با عنوان " book crossing" یا "کتاب در گردش" در جهان مرسوم است و امیدواریم با اجرای آن، اهالی روستاهای بوانات و حتی شمال فارس که برای زیارت به روستای امامزاده بزم سفر می کنند، بتوانند از نعمت کتاب بهره مند شوند. 

دهیار روستای امامزاده بزم افزود: تعداد 300 جلد کتاب نیز در اختیار هیئت امنای امامزاده میرحمزه قرار دارد تا جایگزین کتاب های پروازی شود.

زارعی همچنین با اشاره به مصوبه اخیر شورای اسلامی روستای امامزاده بزم مبنی بر نصب المان "کتاب" در ورودی روستا، گفت: این المان در مرحله طراحی قرار دارد و پس از انجام مقدمات و تأمین اعتبار در اولویت طرح های اجرایی قرار می گیرد.