سرویس استان‌های هنرآنلاین: سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، به همراه دو تن از مدیران این موسسه در سفری 4 روزه به سمت جنوب شرقی کشور،  موفق به دیدار با  11 نفر از هنرمندان پیشکسوت در استان‌های مختلف شدند .

این دیدارها که به جهت ملاقات و جویا شدن احوال و شرایط هنرمندان دور افتاده عضو موسسه که کمتر امکان حضور مستقیم در برنامه‌ها را پیدا می‌کنند انجام گرفت، به ترتیب از شهر اصفهان آغاز و به شهرهای شیراز، کرمان، ایرانشهر، فنوج و خاش در استان سیستان و بلوچستان  پایان یافت.

سیدعباس عظیمی درباره این دیدارها گفت: به دلیل تعداد زیاد و پراکندگی جغرافیایی محل سکونت هنرمندان و فرهیختگان این گونه سفرها می‌بایست زمینی انجام شود و خدا را شاکرم که این توفیق را داشتیم که طبق برنامه تنظیمی و در یک فرجه زمانی 4 روزه موفق به دیدار بزرگان فرهنگ و هنر کشور که بخاطر محل زندگی‌شان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند، شویم.

او در ادامه گفت: همه در قبال تکریم هنرمندان پیشکسوت، وظیفه داریم و چه بهتر که این تکریم در زمان حیات هنرمندان انجام شود.

عظیمی با اشاره به احوال‌پرسی تلفنی علی مرادخانی معاون امورهنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات مدیره موسسه با برخی از پیشکسوتان گفت: در حاشیه این دیدارها جلساتی با مدیران کل استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان در خصوص وضعیت هنرمندان پیشکسوت استان و فراهم کردن شرایط عضویت آنان در موسسه هنرمندان پیشکسوت  انجام شد که امیدوارم نتایج مطلوبی  برای پیشکسوتان استان‌های مربوطه به دنبال داشته باشد .

وی افزود: این سفر یکی از طولانی‌ترین ماموریت‌های این موسسه بود، هر یک از ملاقات‌ها در جغرافیای خاص خود دارای حواشی زیبایی بود که برای اینجانب خاطرات تکرار نشدنی را به همراه داشت،  جا دارد از مدیران کل، معاونین هنری، روسای ادارات ذی‌ربط و همکاران ادارات کل ارشاد در استان‌های  فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان و همچنین جناب دکتر احمدی مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی  که در این دیدارها همراهی وحمایت کردند قدردانی نمایم.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت اسامی هنرمندان پیشکسوت عضو موسسه که در طول این سفر با آنها ملاقات انجام شد را به این شرح اعلام کرد: استادان؛ ملک محمد مسعودی بروجنی(موسیقی/ اصفهان )، مرتصی فرهادیه (هنرهای سنتی و طراح فرش/ اصفهان )، احمد سپاسدار (نمایش / شیراز )، رحیم هودی (نمایش / شیراز)، محمد هژبر  ابراهیمی (‌مجسمه‌ساز و نقاش / کرمان)، شیر محمد اسپندار ( موسیقی نواحی بلوچ / ایرانشهر ، روستای بمپور )، رحموک نصرتی (موسیقی نواحی ، روستای گتیج )، زرخاتون عظیمی ایرندگان (هنرهای سنتی/ شهرستان خاش).

مدیران موسسه  در این فرصت زمانی کوتاه علاوه بر دیدارهای ذکر شده، هنگام گذر از شهرضا اصفهان با حضور بر مزار شهید ابراهیم همت به مقام شامخ شهدا  ادای احترام کردند، آنها همچنین موفق به  ملاقات با 3 هنرمند پیشکسوت مطرح استان سیستان و بلوچستان از جمله  شهناز خلیلی ایرندگان  (هنرهای سنتی / از روستاهای بخش ایرندگان شهرستان خاش)، بخشک زنگی شاهی (موسیقی نواحی بلوچ / ایرانشهر) ، سلمان فارسی زهی (نمایشی / زاهدان ) نیز شدند که در حال حاضر در عضویت موسسه قرار ندارند .