به گزارش هنرآنلاین، عضو گروه انتخاب و داوری جایزه داستان ده‌کلمه‌ای "فراموشی لی" در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: داستان ده‌کلمه‌ای شاید یکی از سخت‌ترین شیوه‌های نگارش و همچنین بهترین تمرین برای خلق ایده در کوتاه‌ترین جملات است به همین علت اقدام به برگزاری سالانه جایزه داستان‌های ده‌کلمه‌ای "فراموشی لی" کرده‌ایم.

شهاب آب روشن بابیان اینکه این جایزه هشتمین سال برگزاری خود را تجربه می‌کند، اظهار کرد: هدف از این اقدام کشف استعدادهای خوب کشور درزمینه نوشتن داستان‌های خیلی کوتاه و همچنین تمرین برای تمام آن‌هایی است که به نوشتن و خصوصاً ادبیات داستانی علاقه دارند.

وی ادامه داد: شرکت برای عموم علاقه‌مندان برای شرکت در این جایزه ادبی آزاد بوده و هیچ محدودیت موضوعی وجود ندارد و هر داستان حداکثر می‌تواند ده کلمه داشته باشد.

آب روشن اضافه کرد: تعداد آثار ارسالی حداکثر می‌تواند ۵ عدد باشد و افرادی که بیش از ۵ اثر ارسال کنند، آثار آن‌ها حذف‌شده و وارد مسابقه نمی‌شوند و برگزارکننده برای چاپ و انتشار آثار ارسالی با ذکر نام نویسنده آزاد است.

وی افزود: سالانه پنج اثر به‌عنوان برگزیده و پنج اثر به‌عنوان شایسته تقدیر اعلام می‌شود که به آثار برگزیده جوایز فرهنگی اهدا می‌شود و به داستان‌های شایسته‌ تقدیر جایزه‌ای تعلق نمی‌گیرد.

این هنرمند در پایان گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال داستان‌های خود در این جایزه ادبی می‌توانند تا سی‌ام آذرماه 1395 با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.w10.ir اقدام کنند و سی‌ام دی‌ماه 1395 از نتایج آن مطلع شوند.