به گزارش هنرآنلاین، یداله کریمی در گفتگو با مهر، اظهارداشت: یک سوم جمعیت دانش آموزی کشور یعنی بیش از چهار میلیون نفر از فیلم‌های جشنواره فیلم رشد ۴۵ دیدن کردند که یک موفقیت محسوب می‌شود.

 قائم مقام جشنواره فیلم رشد افزود: برای ارتقای کیفیت جشنواره فیلم رشد، دانش آموزان می‌توانند با ارائه راهکارها به دبیرخانه و با بیان اینکه چه فیلم‌هایی مد نظرشان هست و برای آنها جذاب می‌تواند باشد، به کمک ما بیایند.

کریمی موضوعات فیلم‌های جشنواره رشد را تربیتی، علمی و آموزشی و در راستای کتاب‌های درسی دانش آموزان عنوان کرد و یادآور شد: برای دسترسی گسترده و آسان دانش آموزان به فیلم‌های جشنواره رشد و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، امکان آن هست که این فیلم‌ها که جزو بهترین‌های فیلم‌های ارسال می‌باشند، در کلاس‌های درس هم به نمایش گذاشته شود.

معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش وپرورش کشور تصریح کرد: در مرحله اول، جشنواره فیلم رشد در تهران، شهرستان‌های تهران، فارس، سمنان، گیلان، هرمزگان و جزایر خلیج فارس و همچنین شهرهای سواحل مکران برگزار می‌گردد. و بعد از دو هفته استراحت، تمامی استان‌های کشور به صورت دوره‌ای این جشنواره را برگزار می‌کنند.

این مسئول زمان شروع این جشنواره را آبان ماه عنوان کرد و گفت: ۲۶۰ فیلم نهایی از ۱۷ کشور میزبان دانش آموزان سراسر کشور تا آغاز هفته معلم، میزبان نگاه‌های گرم دانش آموز کشور هستند.

کریمی خاطر نشان کرد: یک هزار و ۲۲۷ فیلم از ۳۰ کشور به جشنواره فیلم رشد ۴۶ ارسال شده است بود که در نهایت ۲۶۰ فیلم خارجی و داخلی دانش آموزان فیلم ساز، فرهنگیان، دانشجو معلمان و فیلم سازان به بخش مسابقه راه پیدا کردند.

قائم مقام جشنواره فیلم رشد کشور از حضور ۳۷ فیلم از کشور خارجی در این جشنواره سخن گفت و اظهار داشت: اسپانیا، آمریکا، بلژیک، فرانسه، ژاپن، لهستان، لستو، آفریقای جنوبی، آلمان، سوئد، کره جنوبی، سوئیس، قبرس، لتونی، انگلستان، هند، استرالیا، کانادا، مجارستان، چین، روسیه، اردن، فنلاند، برمه، هنگ‌کنگ، لبنان، تایلند، رومانی، ترکیه و مکزیک از جمله کشورهای شرکت کننده در این جشنواره هستند.

کریمی افزود: از آنجایی که مسئولین کشور توجه ویژه‌ای به جزایر خلیج فارس و سواحل مکران دارند، جشنواره فیلم رشد نیز از این مقوله باز نمانده و توانستیم فیلم‌ها و آثار هنری با محوریت یاد شده، برای دانش آموزان این مناطق تولید کنیم.