به گزارش هنرآنلاین محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان  که امروز یازدهم آبان‌ماه و در جمع اهالی رسانه استان کرمان سخن می‌گفت، ادامه داد: بیش از ٤٣ هزار و ٧٤٠ عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه خواهد شد، ضمن این که ٦٠٠ میلیون تومان بن کارت الکترونیکی خرید کتاب با تخفیف ٢٠ درصد به مخاطبان عرضه می‌شود .

علیزاده گفت: نمایشگاه پانزدهم میزبان حضور ٢٨٢ ناشر خواهد بود که ١٩٢ ناشر به صورت انفرادی؛ ٥٠ ناشر به صورت  نمایندگی و ٤٠ ناشر هم از استان کرمان در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به  همزمانی نمایشگاه کتاب استان با هفته کتاب، تصریح کرد: پیش فروش بن کارت های الکترونیکی از دیروز دوشنبه ١٠  آبان اغاز شده و تا ٢٠ آبان ماه  جاری از طریق سامانه bon.tibf.ir   ادامه دارد.

وی افزود: امسال علاوه بر نمایشگاه کتاب،پنج کتاب فروشی در سطح شهر،مشخص خواهد شد تا خرید کتاب از طریق بن کارتهای الکرتونیک نمایشگاه در این کتابفروشی ها نیز انجام شود،ضمن این که با رایزنی های صورت گرفته  امسال ،بن کارتهای کتاب ،پس از پایان کار نمایشگاه تبدیل به کارت هدیه خواهند شد،تا کسانی که به هر دلیل امکان استفاده از تمام یا مبلغی از بن‌های خریداری شده را در نمایشگاه نداشتند،بتوانند از این کارتها استفاده نمایند .

 علیزداه همچنین از تغییر بانک عامل نمایشگاه کتاب  از بانک  صادرات به بانک  شهر  خبر داد و گفت: نمایشگاه کرمان به دلیل استقبال مردم و میزان فروش جزو نمایشگاههای برتر کشور است و  جایگاه ویژه ای دارد ، امیدواریم امسال هم با همت همه بتوانیم آن طور که شایسته مردم کرمان است آن را برگزار کنیم.

وی با اشاره به ساعت کار نمایشگاه گفت:ساعت کار نمایشگاه از ٩ صبح تا ٨ شب می باشد،ضمن این که محل برگزاری نمایشگاه کماکان در محل نمایشگاه های جنوبشرق است، هرچند  سال گذشته انتقاداتی در خصوص فاصله مکانی نمایشگاه عنوان شده بود، اما به دلیل اقدامات عمرانی و  نبود فضا مناسب نمایشگاهی در سطح شهر  ،امکان برگزاری این نمایشگاه در داخل شهر برای ما فراهم نبود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به این که در نمایشگاه پانزدهم دارای ٢٥٠ غرفه هستیم گفت: امسال نیز میزبان دانش آموزان، دانشجویان و همه اقشار خواهیم بود، البته برای قشری که حضورشان در نمایشگاه فراهم نیست در پنج کتاب فروشی شهر کرمان همزمان با نمایشگاه، امکان استفاده از بن کارت ها فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های جانبی نمایشگاه کتاب افزود: برگزاری برنامه های مرتبط با موضوع کتاب، محرم و اربعین، برگزاری مسابقات کتاب خوانی و کارگاه های آموزشی ترویج کتاب خوانی، برگزاری نشست های نقد و بررسی کتاب همراه با رونمایی از کتاب، فعالیت های اطلاع رسانی نمایشگاه از جمله اقدامات غرفه اقتصاد مقاومتی، ایثار و شهادت، دفاع مقدس، اسناد ملی  غرفه هایی هستند که در این نمایشگاه دایر خواهند بو.د.