به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی در دیدار با استاد هوشنگ جزی‌زاده نگارگر صاحب سبک استان اصفهان با بیان اینکه این استان ظرفیت فراوانی در حوزه فرهنگی، هنری و گردشگری دارد، گفت: لازم است نگاه جدی به اقتصاد فرهنگ و هنر و اقتصاد خلاق داشته باشیم و درآمدهای استان را به سمت فروش آثار هنری هدایت نماییم چرا که در این شهر و استان هنرمندان بزرگ با آثار ارزشمندی وجود دارند که سرمایه و ظرفیت مغفول مانده اقتصادی اصفهان محسوب می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان استاد جزی‌زاده را از جمله سرمایه‌ها و ارزش‌های هنری اصفهان برشمرد و افزود: استاد جزی‌زاده با تربیت شاگردان متعدد از شهرهای مختلف ایران تلاش داشتند هنر خود را به دیگران منتقل نمایند و اکنون نیز آثار هنری ارزشمندی از ایشان در دسترس داریم که می‌تواند در موزه‌ها به نمایش درآمده یا در حراج‌های هنری به فروش برسند و چرخه اقتصاد فرهنگ و هنر را به گردش درآورند.

وی با تاکید بر لزوم وجود یک موزه فاخر برای ارائه آثار هنری هنرمندان بزرگ اصفهان تصریح کرد: در اصفهان و سایر شهرهای کشور افراد زیادی مشتاق و علاقه‌مند به خرید آثار هنری هستند که ساخت و تجهیز یک موزه درخور شان این استان می‌تواند به این مهم کمک کند.

ابراهیم مسکین مدیر بانک قرض‌الحسنه رسالت اصفهان نیز در این دیدار با تقدیر از فعالیت‌های هنری استاد جزی‌زاده از آمادگی این بانک برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به خریداران آثار هنری خبر داد.

خاطرنشان می‌شود، دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با استاد جزی‌زاده با حضور محمدعلی جعفری معاون امور هنری و سینمایی و حمیدرضا ابوطالبی مسئول امور هنرمندان اداره کل 23 تیرماه در منزل این هنرمند انجام شد.

هوشنگ جزی‌زاده نگارگر پیشکسوت به سال 1312 در شهر اصفهان متولد شد و خیلی زود مدارج ترقی در نقاشی و سپس نقاشی سنتی ایرانی گذراند و حتی تحصیلات آکادمیک را در کالج Hosny لندن در رشته طراحی و سرامیک سازی به پایان رساند؛ او 55 سال پیش یعنی در عنفوان جوانی در سال 1337 موفق به کسب مدال نقره از نمایشگاه بین‌المللی بروکسل شد و از همان سالیان آثارش به عنوان نشانه‌ای درخشان از هنر نگارگری ایران در اقصی نقاط دنیا از جمله چین، کاخ باکینگهام لندن، کاخ پادشاهی بلژیک و فنلاند، فیلیپین، ازبکستان، هند، مراکش، عمان ... به نمایش درآمد که کسب دیپلم افتخار از بی‌ینال اروپایی-آسیایی استانبول ترکیه یکی از ره‌آوردهای این حضورهای مستمر بین‌المللی است.