به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز ر‌وابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن توئیت سید عباس صالحی آمده است: "سنت‌ها و فرهنگ ایران‌زمین چشمه‌سار جوشان خلاقیت است.

‌طراح هرمزگانی این طرح و طرح‌های مشابه را با رنگ‌های متنوع، برای دوران مراقبت از ⁧‫#کرونا⁩ ارایه کرده است.

"بُرکانو" اثر جدید طراح هرمزگانی برای دورانِ بدون ماسک

براساس بیانیه‌ای که رامین چمنی در صفحه شخصی خود منتشر کرد، این طرح‌ها را برای تنوع در پوششِ مراقبتی روزهای پیشِ‌رو به همراه ترکیب رنگ‌های زیبا با هویت اصیل برقع هرمزگانی طراحی کرده است.

طراح این پوشش، ضمن تشکر از حمایت انجمن طراحان لباس هرمزگان از تیم همکاران خود در شکل‌گیری و اجرای "برکانو" به ویژه خانم‌ها دکتر آزاده آریانا، سارا پور‌تقی، مریم راه‌پیما، حلیمه دهقانی تشکر کرد.

متن بیانیه این اثر بدین شرح است: "امروز شاید ناچار هستیم لایه‌های بی‌رنگ استرس را بر چهره‌ی خودمان و زندگی‌مان تحمل کنیم، من از شما دعوت می‌کنم بیایید به زبان مشترک تمدن‌هایمان رجوع کنیم، هنر؛ من و همکارانم بخشی از اصالت تمدنِ مناطق جنوب ایران را با زبان مشترک هنر ترکیب کردیم و پوششی ساختیم برای گذار از اجبارِ بی‌رنگ به اختیارِ هزار‌ رنگ.

برکانو

"برکانو" مشوق خانواده‌ها برای استفاده از ماسک و تلطیف روحیه استفاده‌کنندگان است

رضا کمالی زرکانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز ضمن تقدیر از رامین چمنی به عنوان طراح و ایده‌پرداز این اثر و تیم حرفه‌ای ایشان از انجمن طراحان لباس هرمزگان متشکل از خانم‌ها: دکتر آزاده آریانا(سرپرست) ، سارا پورتقی، مریم راهپیما و حلیمه دهقانی که از مدرسان دانشگاه فنی و حرفه‌ای هرمزگان هستند بیان داشت: "برکانو" که کاملا منطبق و هماهنگ با پوشش و لباس زنان هرمزگانی است پاسخی عالمانه و خلاقانه به شرایط فعلی جامعه و شیوع بیماری کرونا و تبدیل تهدید به فرصت است.

رییس کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا هرمزگان در خصوص ویژگی‌های (برکانو) بیان کرد: همانگونه که از نام این طرح مشخص است این محصول الهام گرفته از برقه زنان و دختران هرمزگانی است که با ایجاد تغییرات اصولی و حفظ ماهیت زیبایی و بهداشتی آن به محصولی مناسب و تشویق‌کننده برای شرایط فعلی جامعه تبدیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: (برکانو) کاملا قابل شستشو و استفاده مکرر هست و رویه بیرونی آن از تزیینات و دست‌دوزی‌های هرمزگانی که از تنوع فراوان برخوردار است استفاده شده و بیش از ده طرح مختلف با ترکیب،تزیینات و رنگ‌های مختلف برای ذائقه‌های مختلف تولید شده است.

وی افزود: هنرمندان هرمزگان در رشته‌های مختلف برای این ایام برنامه‌های مختلفی در فضای مجازی جهت تشویق مردم برای در خانه ماندن زیر نظر کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی مبارزه با بیماری کرونا تولید و از طریق رسانه‌های جمعی منتشر شده است.