به گزارش هنرآنلاین، احد هوشمند در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت تعمیر و نوسازی سینما ایران ارومیه گفت: این سینما شامل 2 سالن اصلی با گنجایش 500 نفر و VIP به ظرفیت 38 نفر خواهد بود که مراحل رنگ‌آمیزی، تهیه سیستم‌های صوتی و کف‌پوشی سالن‌ها انجام شده و با برنامه‌ریزی انجام شده همزمان با جشنواره فیلم فجر در 11 بهمن‌ماه افتتاح می‌شود.

وی علت تاخیر در برنامه زمان‌بندی شده را زیباسازی و رنگ‌آمیزی لابی، بوفه و راهروهای جانبی عنوان کرد و گفت: طبق برنامه، هدف تنها بازسازی سالن اصلی تا اول آذرماه بود، اما زیباسازی‌های راهرو باعث شد کار مطابق زمان‌بندی پیش نرود.

هوشمند با اشاره به اقدامات انجام شده در این سینما تصریح کرد: نصب تجهیزات بروز همچون سیستم صوتی، پرده سینما، صندلی، نصب کف‌پوش‌ها، رنگ‌آمیزی راهرو و تبدیل یک سالن به 2 سالن مجزا از اقدامات انجام شده در این سینماست که در این راستا 26 میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با بیان اینکه اکران فیلم‌های فجر در این سینما انجام می‌شود، اظهار کرد: حوزه هنری استان برای اکران فیلم‌های فجر امسال در سینما ایران اعلام آمادگی کرده است که یک هفته به زمان آغاز اکران فیلم‌های فجر، اسامی فیلم‌ها برای اکران در ارومیه اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف حوزه هنری استان ایجاد 13 سالن سینما در ارومیه است، خاطر نشان کرد: برای احداث و نوسازی این سالن‌های سینما نیازمند مساعدت استانی هستیم تا این سالن‌های سینما برای استفاده اهالی فرهنگ و هنر شهر طبق زمان‌بندی آماده شود.