سرویس استان‌های هنرآنلاین: صابر سهرابی در نشست کمیته‌های اجرایی نمایشگاه کتاب فارس، با بیان اینکه بی‌شک بر پایی نمایشگاه‌های کتاب استانی می‌تواند در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و آشتی مجدد مردم با کتاب نقش‌محوری داشته باشد و ارتقای کیفی نمایشگاه نیز یکی از اهدافی است که همواره دنبال می‌شود، گفت: امسال تلاش داریم ناشرانی که تاکنون در نمایشگاه حضور نداشتند، بتوانند شرکت کنند و کتاب‌هایی که عرضه می‌شود سطح کیفی مطلوبی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس درباره ثبت نام ناشران نیز افزود: این امر از طریق موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران انجام می‌شود و ناشران براساس فراخوان؛ باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

صابر سهرابی رئیس هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب فارس با اشاره به اینکه بر هیچ‌کس پوشیده نیست که کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند بینش، درایت، آگاهی و دانش مردم تأثیرگذار باشد؛ خاطر نشان کرد: در این راستا برپایی نمایشگاه کتاب استانی این امکان را در اختیار مردم خاصه آنانی که در مناطق دور فارس هستند می‌گذارد تا با آثار نویسندگان حوزه‌های مختلف آشنا و از تازه‌های کتاب مطلع شوند.

سهرابی ادامه داد: جای هیچ تردید نیست که همه مردم ایران قادر نیستند، از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کنند. از این رو برپایی نمایشگاه استانی این امکان را در اختیار اهالی قلم و دوستداران کتاب قرار می‌دهد تا به آثار مورد علاقه خود دست یابند. در عین حال نمایشگاه کتاب محرک خوبی است تا افرادی را که با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بیگانه هستند و یا مدتهاست با کتاب، آن یار مهربان، قهر کرده‌اند، جذب فضای گرم و دوست داشتنی نمایشگاه کند.

در پایان این نشست؛ داریوش نویدگویی از طرف مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به عنوان قائم مقام رئیس نمایشگاه اعلام شد و کمیته‌های مختلف نمایشگاه کتاب فارس؛ شامل اقتصادی و جذب مشارکت‌ها، اجرایی؛ اطلاع رسانی، رسانه و روابط عمومی، تبلیغات، فرهنگی ترویجی و افتتاحیه، ناشران، تشریفات، مالی و پشتیبانی و کمیته حراست معرفی و همچنین شرح وظایف آنها به منظور هر چه پربارتر شدن ایام برپایی این رویدا بزرگ فرهنگی، مشخص شدند.

الهه بهرامی