سرویس استان‌های هنرآنلاین: روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی عضو شبکه شهرهای دوستدار کتاب کشور از جمله صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در جلسه شبکه شهرهای دوستدار کتاب کشور که در سالن کمیسیون‌های شورای شهر شیراز برپا شد؛ به بیان پیشنهادهای خویش پرداختند و در نهایت جمالی‌نژاد، شهردار یزد به جمع‌بندی مباحث مطرح شده پرداخت و مصوبات این نشست را معرفی کرد.

فروغ هاشمی عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی شبکه شهرها و روستاهای دوستدار کتاب کشور و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز در ابتدای این برنامه با بیان اینکه سومین جلسه با حضور اعضای شبکه شهرهای دوستادار کتاب کشور برگزار می شود به بیان خلاصه ای از جزئیات جلسه پیشین که در کاشان برگزار شد اشاره کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: خوبی این شبکه این بود که خیلی از طرح ها را به روستاهای دور افتاده بردیم و افزود: خیلی جاها هستند که کوله کتاب عشایر را هم اجرا کردند.

هاشمی یک کتابخانه عمومی از کتاب های اهدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستای فیشور شهرستان اوز تشکیل دادیم و با بال شکسته پریدن را تجربه کردیم.

سپس شهردار یزد به بیان مطالبی درخصوص مصوبات جلسه کاشان شبکه شهرهای دوستدار کتاب کشورعنوان کرد: در بین جلسه قبلی و کنونی جلسه ستاد شهرهای دوستدار کتاب برگزار شد که موضوع شهرها و روستاها همزمان برگزار شد.

مهدی جلالی نژاد اعلام کرد: مصوب شد از امکانات و ظرفیت های سازمان ارتباطات اسلامی در موضوع شبکه شهرهای دوستدار کتاب استفاده شود.

در ادامه این نشست ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ذکر نکاتی درباره رویه کاری شبکه های دوستدار پرداخت و گفت: ما در کشور سه شبکه در زمینه مروجان کتاب، شهرهای دوستدار کتاب و روستاهای دوستدار کتاب داریم که همه فعال هستند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص جام باشگاه ها اعلام کرد: بیش از ٧٠٠ شهر و روستا تقاضای برگزاری این رویداد در زمینه کتابخوانی دارند و این نشان دهنده اشتیاق به یار مهربان است.

سپس روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی عضو شبکه شهرهای دوستدار کتاب کشور از جمله صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به بیان پیشنهادهای خویش پرداختند و در نهایت جمالی نژاد، شهردار یزد به جمع بندی مباحث مطرح شده پرداخت و مصوبات این نشست را معرفی کرد.

بین المللی شدن شبکه شهرهای دوستدار کتاب از سوی شهردار یزد به تصویب رسید که توسط شهر شیراز پی گیری شود. جلالی نژاد مقصد بعدی گردهم آیی اعضای شبکه شهرهای دوستدار کتاب در قزوین اعلام کرد.

 شهرهای شیراز، قزوین، خورموج، رامهرمز، اوز و یزد عضو شبکه دوستدار کتاب هستند.

الهه بهرامی