به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم که در منزل امام جمعه و با حضور اهالی رسانه و مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل برگزار شد، خبرنگاران شفاف و صریح به بیان مشکلات و مسائل بازدارنده پیش روی خود پرداختند.

محسن مرعشی، یکی از مدعوین این نشست و از فعالان عرصه خبر فرهنگ و هنر در این باره گفت: بی‌مهری‌ها توسط برخی مسئولان در عرصه رسانه‌ای آمل به قدری زیاد و پیچیده شده است که دلخوری و انتقاد امام جمعه محترم را نیز در پی داشته است و به قول ایشان، به جای اینکه در این روزها شاهد مراسم تقدیر و تشکر باشیم، به جهت حب و بغض و برخی کم لطفی‌ها، شاهد گلایه و ناراحتی در این حیطه هستیم.

مرعشی تصریح کرد: شوربختانه همچنان هنر و فرهنگ از دیدگاه برخی مسئولان شهری در حاشیه قرار دارد و بالطبع فعالیت رسانه‌ای در این عرصه و فعالان این حیطه نیز دیده نخواهند شد. چه در مراسم تقدیر از خبرنگاران در فرمانداری و چه در منزل نماینده مجلس، سانسورهای هدفمند در انتخاب مدعوین به چشم می‌خورد. عدم درک بعضی مقام مسئول از این مقوله، سال‌هاست به فرهنگ و هنر شهرمان آسیب زده است.

عضو انجمن موسیقی شهرستان آمل و فعال عرصه رسانه ادامه داد: واژه خبرنگار، مقدس است و صداقت و بی‌طرفی، لازمه این امر مهم فرهنگی است و مسئولی که تاب تحمل خبرنگارانی صادق را ندارد، باید به انجام صحیح وظایف محول شده به او تردید داشت.

خبرنگاران آمل

وی افزود: امیدوارم به زودی این فضای متشنج، آرام شود و مسئولان  شهر به دور از کینه ، در کنار مخالفان و منتقدان خود نشسته و صادقانه در انجام وظایف خود و نیز انتقال اخبار صحیح به شهروندان، همت گمارند.

این نشست صمیمی با صحبت امیر امیرنیا ریاست فرهنگ و ارشاد آمل و نیز تقدیر امام جمعه از خبرنگاران و اهدای هدایایی از جانب ایشان به فعالان رسانه‌ای پایان یافت.