سرویس استان‌های هنرآنلاین، علی صالحی پور در سال ۱۳۶۲ در خانواده‌ای هنرمند در تهران متولد شد. پدرش نوازنده ویلن و ترومپت بود. از ده سالگی شروع به نواختن ویولن نمود و به طور خارق‌العاده‌ای در مدت یک سال متدهای ویولن، کروتزر، کایزر، شوچیک، هریمالی و دنت را نواخته است.

سونات پارتی‌های باخ، کاپریس های پاگانینی، کنسرتو ویولن مندلسون، چایکوفسکی، بتهوون و...آثاری بودند که "علی صالحی پور" در زمان نوجوانی نواخت. تکنیک خارق‌العاده‌ او در اجرای آثار پاگانینی، آرشه‌های پخته و سونوریته عالی، انگشت‌های ورزیده، اجرایی باورنکردنی را به ارمغان می‌آورد که پیش از این در اجراهای ضبط شده نوازندگان خارجی می‌شنیدیم.

وی فارق التحصیل رشته نوازندگی ویولن از آکادمی موسیقی نروژ است و تاکنون با ارکسترهای بزرگی نظیر فیلارمونیک اسلو همکاری داشته و علاقه‌مندان جهت دیدن این برنامه  می‌توانند از طریق سایت   www.irantic.com اقدام نمایند.

رسیتال ویلن "علی صالحی‌پور" در ٢٣ و ٢٤ تیرماه ساعت ٢١ در مجموعه فرهنگی "هنرشهر آفتاب" با اجرای آثاری از باخ و پاگانینی به همت موسسه آوای هنر مُهنّا و همکاری صمیمانه آموزشگاه موسیقی شید برگزار می‌شود.

 

الهه بهرامی