سرویس استان‌های هنرآنلاین، رئیس انجمن اهل قلم استان فارس گفت: در این نشست که سه شنبه ١٩ تیرماه ساعت ١٧:٣٠ به مناسبت هفته قلم در سالن غزلِ تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و حمایت این اداره کل برگزار می‌شود به نکوداشت و مرور کارنامه نویسندگی "طیبه گوهری" نویسنده موفق شیراز اختصاص دارد.

حسن دهقان افزود: مرور کارنامه نویسندگی گوهری توسط محمد کشاورز انجام می‌شود و احسان نعمت اللهی نیز نقدی بر رمان "گلوگاه" خواهد داشت؛ رمانی که اخیراً در جایزه معتبر مهرگان ادب مورد تقدیر ویژه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از طیبه گوهری تاکنون سه رمان و مجموعه داستان موفق منتشر شده و مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته و نام این بانوی نویسنده را در فهرست داستان نویسان موفق ایران جای داده است.

این شاعر و فعال فرهنگی گفت: به اذعان داوران جایزه ادبی مهرگان ادب، رمان گلوگاه به دلیل نثر و زبان پاکیزه و روان، ثبت بخشی از وقایع ناگفته‌ی اجتماعی و نشان دادن تباهی هویت انسانی در اثری پرکشش، پیش بردن روایت از دو دیدگاه و تناسب روایت با نوع نگاه و دامنه‌ی دید هر یک از راویان اثری شایسته ستایش در داستان نویسی معاصر ایران است که به همین بهانه در این مراسم از گوهری تقدیر به عمل می‌آید.

به گفته دهقان برنامه‌های هفته قلم تا روز پنج شنبه ٢١ تیرماه ادامه خواهد دشت.

بنا بر این گزارش،"گلوگاه" اولین رمان و سومین کتاب طیبه گوهری است. گوهری پیش از این دو مجموعه داستان منتشر کرده است.  مجموعه داستان "و حالاعصر است" در سال ١٣٨٨ توسط نشر ثالث و "بزرگراه" سال١٣٩٢ در نشر گمان منتشر شد. مجموعه داستان "و حالا عصر است" تحسین شده در دوازدهمین دوره جشنواره مهرگان ادب، نامزد یازدهمین دوره جایزه بنیاد گلشیری، نامزد جایزه گام اول و منتخب اولین دوره جایزه ادبی بوشهر بوده است. رمان "گلوگاه" جایزه هفت اقلیم را در سال ١٣٩٥ کسب کرد و در سال ١٣٩٧ در جایزه ادبی مهرگان ادب شایسته تقدیر شناخته شد.

 

الهه بهرامی