سرویس استان‌های هنرآنلاین، پیرامون این موفقیت سینمایی که در هندوستان رقم خورد، مهگان فرهنگ گفت: در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک نلسون ماندلا که از ١٦ تا ١٨ ژوئن در ژوهانسبورگ در حال برگزاری است، دیپلم جهانی سیفژ به خاطر تلاش در حوزه سینمای کودک و نوجوان و پروژه "سینما در مدرسه" به من از ایران و خانم آرچنان از هند داده شد.

وی افزود: این جایزه توسط دبیر جشنواره خانم فیردوزه بولبولیا و پروفسور دراگان میلینکویچ اعطا شد.

فرهنگ تصریح کرد: این پروژه در ایران از اسفند ٩٤ آغاز به کار کرد و در آبان ٩٦(در مجمع جهانی سیفژ در جشنواره فیل طلایی هند) ارائه شد؛ این طرح در برخی از مدارس شیراز ارائه شده و ادامه دارد.

این در حالی است که به گفته بانوی هنرمند شیرازی، هم‌زمان با جشنواره یادشده، نمایشگاه عکس حاوی آثار مهگان فرهنگ در کنار کارگاه فیلم‌سازی و انیمیشن توسط او و آزاده شکوری برگزار شد.

جشنواره فیلم کودک "نلسون ماندلا" از ٢٧ خرداد آغاز و تا ٢٩ ماه جاری در ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی برگزار می‌شود که مهگان فرهنگ و آزاده شکوری، بانوان هنرمند از ایران برای آموزش به گروه سنی‌های ١٤ تا ١٧ و ٦ تا ٨ سال جشنواره فیلم کودک "نلسون ماندلا" در آفریقای جنوبی راهی این کشور شدند.

شایان ذکر است، طرح سینما در مدرسه در سال تحصیلی ٩٦-٩٧ زیر نظر کارشناسی پژوهش ناحیه ٣ آموزش و پرورش شیراز و هنرستان الزهرا(س) این شهر به‌صورت تخصصی انجام شد.

 

الهه بهرامی