سرویس استان‌های هنرآنلاین، گروه موسیقی "سرونگ" به رهبری و سرپرستی مهدی حسن زاده، به یاد بیژن ترقی، در ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل به روی صحنه می‌رود .

مهدی حسن زاده، نوازنده‌ تار و سه تار و سرپرست گروه "سرونگ" در این باره گفت: "سَروَنگ" به لهجه و گویش مازنی، به معنای "فریاد" است. ترانه‌ها در این گروه به صورت گروهی و کُرال  خوانده و اجرا می‌شود و این گروه مدت‌هاست زیر نظر بنده در حال تمرین است.

سرپرست گروه سرونگ راجع به قطعاتی که قرار بر اجرا دارند گفت: چند ترانه‌ قدیمی از ساخته‌های استاد بیژن ترقی و همچنین تصنیف "چو ایران نباشد تن من مباد" از ساخته‌های خودم و یک ترانه‌ی فولک مازندرانی را در این کنسرت اجرا خواهیم کرد.

حسن زاده هدف از این کنسرت را زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی بزرگ مردانی عنوان کرد که در موسیقی، فرهنگ و ادبیات معاصر ایران تأثیرگذار بوده‌اند و اکنون در بین ما نیستند.

او همراهان خود در "سرونگ" را به شرح زیر معرفی کرد: اعضای گروه کُر متشکل از رویا نصیری، سریر ابراهیم زاده، شهره رشید ، آتسا رهبر، هستی ناصرنژاد ، فریبا دهقان و سهیلا سالارپور می‌باشند که همگی از هنرجویان کلاس سلفژ و صداسازی خودم هستند. ضمن اینکه این خانم‌ها زیر نظر استاد علی اصغر رستمی دوره‌ی آواز ایرانی را نیز در آموزشگاه هزاردستان گذرانده‌اند.در این بخش بنده به کمک دوستان هنرمندم سجاد حسینی و علیرضا حسین زاده با  تار و سه تار گروه کُر را همراهی می‌کنیم.

حسن زاده ادامه داد: سعی کردم از هنرجویان جوانم چون بهار لاریمی، پارسا کیانی نژاد، سجاد حسینی، علیرضا حسین زاده و پسرم سورنا با ساز دف که از شاگردان دوست هنرمندم رضا احمدی راد است، در کنار نوازندگان باتجربه‌ای چون حامد رحیمی فر، حافظ محمدنژاد، تورج شهبازی و سعید شفیعیان استفاده کنم.

این هنرمند آملی درباره کمک‌هایی که جهت تشکیل این گروه و اجرای صحنه‌ای آن شده است گفت: در شکل‌گیری این گروه و آماده‌سازی جهت کنسرت از شرکت فرهنگی-هنری و آموزشگاه شیدا; جناب خسرو علیزاده، آموزشگاه هزاردستان; جناب علی اصغر رستمی، مؤسسه فرهنگی-هنری هنرهای زیبا; جناب نیما روحی و نیز مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری بهارستان هنر، جناب دکتر محسن نورانی کمال قدردانی و تشکر را دارم، زیرا کمک‌های این دوستانم در به انجام رسیدن این کنسرت بی‌دریغ و تأثیرگذار بود.

او افزود: همچنین حمایت و کمک ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب امیر امیرنیا و معاونت محترم، جناب محمدزاده  و سایر دوستان عزیزم در این اداره، آقایان مجید راعی، جلال جوکار و دیگر کارکنان محترم اداره بابت در اختیار قرار دادن سالن جهت تمرین و کمک‌هایی که در پیشبرد فعالیت گروه بسیار کارگشا بود، کمال تشکر را دارم.