سرویس استان‌های هنرآنلاین: در این برنامه که با حضور هنرمندان، ورزشکاران و مسئولین شهری برگزار شد، هاشم جمشیدپناه به عنوان اولین فردی که به سمت ریاست این سازمان منصوب شد به همراه امیرسلیمانی؛ شهردار آمل، اسماعیل پرقوه از پیشکسوتان هنر و حسین شمس، سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال کشور به ایراد سخنرانی پرداختند.

همچنین محسن مرعشی، هنرمند عرصه موسیقی به عنوان نماینده گروه هنری "پنجِ باز" پس از عرض تبریک به جهت چنین اتفاق مهمی در شهرستان آمل که در سطح کشور کم نظیر است از نقش موثر هنر و فرهنگ در زیرساخت‌های توسعه همه جانبه، صحبت کرده و اشاره داشت: حدود ۷۰ سال است در کشورهای پیشرفته به امر مهم و زیرساختی توسعه، توجه شده و امروز جهانیان شاهد پیامدهای مثبت آن در همه حوزه‌ها هستند".

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه آمل از معدود شهرهایی‌ در کشور است که برخی مسئولین آن چنین نگاه و عزمی دارند و برای قوت بخشیدن به این مهم می‌کوشند، مهمترین موضوع مورد بحث در این حوزه را حمایت مالی از هنرمندان عنوان کرد.

 در بیانیه این گروه هنری شهرستان آمل که متشکل از هنرمندان حوزه‌های مختلف است، آمده است: هنرمند خلاق است و می‌آفریند، اندیشه نو، تفکر برتر، ذهن و نگاه سازنده او، جامعه را به کنش و حرکت سوق می‌دهد".

محسن مرعشی ابراز داشت: جامعه هنرمندان و گروه هنری پنجِ باز، تشکیل سازمان فرهنگی-هنری شهرداری را به فال نیک می‌گیرد و امیدوار است با این اقدام، شهرداری شهرستان کهن آمل، بسان سایر شهرداری‌های کشورهای توسعه یافته؛ حمایت از هنرمندان شهر را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهد".

photo_2018-03-11_03-54-26

عضو گروه هنری "پنجِ باز" در مورد حمایت هنرمندان توسط شهرداری عنوان کرد: حمایت‌های شورای شهر از فرهنگ و هنر، جسته و گریخته وجود داشت و چند سالی‌ست چنین اتفاق مهمی،  سر و شکل بهتری به خود گرفته و سبب دلگرمی هنرمندان و هنرآفرینان شهرستان آمل شده است.

خواننده ترانه آمل، خواسته خود و جمعی از هنرمندان را شفاف‌سازی در قبال تخصیص بودجه برای حمایت هنرمندان در  بهینه‌سازی زیرساخت‌های هنر و فرهنگ شهر، در راستای احقاق حقوق هنرمندان و اهالی فرهنگ و دستیابی به توسعه همه جانبه شهر و به پیوست آن کشور، بیان کرد.

 محسن مرعشی که خود فارغ‌التحصیل رشته مدیریت امور فرهنگی است، توسعه فرهنگی را زیربنای توسعه اقتصادی، سیاسی، ورزشی و اجتماعی دانسته و جهت سر و سامان دادن به وضعیت فرهنگ و هنر و استفاده درست و اصولی بودجه مصوب و قانونی شهرداری در این امر، خواستار استفاده از افراد متخصص هنری در این حوزه شد.

وی راهکاری را جهت تسریع در امر وصول مطالبات هنرمندان و استفاده از متخصصین هنری پیشنهاد داد و خواستار شد: حضور هنرمندانی در شورا که نمایندگان خود را طی یک همه‌پرسی در حوزه هنرمندان انتخاب می‌کنند، مورد تایید شورای شهر و سازمان فرهنگی آن قرار گیرد و به این حضور وجاهت قانونی داده شود و تمامی بودجه فرهنگی-هنری شهر، با مشورت این افراد و با مدیریت شهرداری و شورای شهر، در امر آبادانی فرهنگی شهرستان آمل مصروف شود.

این هنرمند عرصه موسیقی در پایان به نمایندگی از برخی هنرمندان و گروه هنری "پنجِ باز"، از دکتر محمد محمدی که فرصتی را جهت بیان نظرات جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در این جلسه ایجاد کرد، مراتب سپاسگزاری خود را اعلام داشت.