به گزارش هنرآنلاین، بهاره شفیعی در اولین دوره "همایش فصلی حمایت از طراحان خلاق ایرانی" که با حضور ٨ تن از طراحان لباس استان فارس در موسسه نگاه نو ماسا برگزار شد، گفت: پوشش ایرانی از ابتدای تاریخ باستانی این کشور تاکنون دست خوش تحولات جدی نشده و مفهوم پوشش از زمان باستان به این سو در فرهنگ ایرانی حفظ شده است.

رئیس گروه امور هنری و دبیر کارگروه مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه پوشش زن و مرد ایرانی ازجمله مسایلی است که از دوران باستان در ایران دارای اهمیت بوده و در شرع مقدس اسلام نیز برآن تأکید بسیار شده است؛ افزود: بررسی پوشاک از این لحاظ اهمیت دارد که می توان اطلاعاتی دررابطه با سیر تحول تاریخی, زیبا شناسی, اعتقادات, طبقات اجتماعی و پیشرفت صنعت به ویژه نساجی و پارچه بافی یک قوم یا تمدن کسب کرد.

مهسا میرصادقی مدیر موسسه هنری مد و لباس نگاه نو ماسا و مدیر اجرایی همایش نیز هدف از برگزاری این همایش را احیای هنر های اصیل ایرانی و پیوند با هنر مدرن و برگزاری گردهمایی و حمایت از طراحان خلاق استان جهت برنامه ریزی زیرساخت و خلق آثار هنری ماندگار در این حوزه معرفی کرد.

سحر اعتضاد زاده، زهرا منجمی، زهرا خسروی، ریحانه قطعی، نگار فاطمی فر، لیلا رمضانپور، رویا رستمیان و پریسا شکرانی طراحان آثار در این دوره از همایش بودند که مراسم افتتاحیه همایش با حضور بهاره شفیعی رئیس گروه امور هنری و دبیر کارگروه مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، خانم میرصادقی مدیر موسسه نگاه نو ماسا و مدیر اجرایی همایش برگزار شد.

همچنین ورکشاپ های آموزشی جهت پیشبرد علمی خط فکری طراحان نیز در ادامه همایش برگزار گردید و طی روزهای کاری آثار طراحان در معرض نمایش و فروش قرار گرفت و تقدیر از طراحان و اهدای لوح سپاس نیز در این راستا انجام پذیرفت.

همایش حمایت از طراحان خلاق ایرانی به صورت فصلی طرح ریزی شده است.