به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مراسم سی و ششمین جشنواره فیلم فجر استان خوزستان با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاونین این اداره کل، عوامل و دست‌اندرکاران فیلم "ماهورا"، خبرنگاران و اصحاب رسانه و مردم هنردوست و فرهیخته استان خوزستان، جمعه ١٣ بهمن ماه در سینما هلال اهواز برگزار شد.

در این مراسم محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تقدیر از هنرمندان و خبرنگاران حاضر در مراسم به قرائت متن پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت.

متن پیام بدین شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

سینمای ایران این هنر فراگیر و مورد اقبال فراوان مردم اکنون به زبانی گویا و تاثیرگذار تبدیل شده است. سینمای ملی در کنار ترسیم تنوع فرهنگی این سرزمین تصویرگر ارزش‌های انسانی و آرمان‌های برخواسته از انقلاب شکوهمند اسلامی نیز هست و سینماگران فرهیخته در تمام این سال‌ها بار سنگین رسالتی سترگ را با توان خویش به دوش کشیده‌اند.

سینمای ایران با دارا بودن محتوای غنی و جذاب در ابعاد منطقه‌ای و جهانی نیز اوج گرفته و اثر بخشی آن در دیپلماسی و گفتگو با جهان امروز انکارناپذیر است. اگر چه باید خود را در تقویت سوژه‌های انسانی و فناوری‌های روزآمد صنعت سینما مجهز کرد و برای نیل به این مقصود دولت وظیفه‌ای خطیر بر عهده دارد.

رویکرد برنامه محوری و پایبندی به اصل شفافیت افق روشن و چشم اندازی افتخار آفرین را در مقابل دیدگان ما ترسیم می‌کند که به پشتوانه بهره‌مندی از تجربه گران‌سنگ سینماگران نامدار و کاردان کشور و با اتکا به توانایی و استعداد جوانان خلاق و متعهد در این عرصه می‌توانیم به آینده سینمای ایران و دستاوردهای آن بسیار امیدوار باشیم.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نویدبخش سالی پر بار، پرنشاط، امید بخش  و ارزش‌آفرین برای خانواده بزرگ فرهنگ و هنر و جامعه فرهنگ دوست ایرانی است. مایه مباهات است که همزمان با پایتخت در سایر استان‌ها و نقاطی که امکان نمایش آثار فراهم است، سیمرغ‌های جشنواره به پرواز در آمده‌اند و آسمان پرستاره فرهنگ و هنر ایران اسلامی را طراوتی تازه می‌بخشند.

از همه دست‌اندرکاران این رویداد بزرگ صمیمانه سپاسگذارم و پیشاپیش مراتب قدردانی و تشکر را از اصحاب سخت‌کوش رسانه در پوشش و انعکاس بهنگام جشنواره ابراز می‌دارم و امیدوارم با همراهی و همدلی جامعه سینمایی، جامعه رسانه‌ای و جامعه مخاطبان هنر هفتم شاهد رشد، پویایی، تحرک و استمرار تحول و نوآوری در هنر ارزشمند سینما باشیم."

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر استان خوزستان از ١٣ بهمن تا ٢٢ بهمن ماه به مدت ١١ روز در دو سینمای "هلال" و "اکسین" پذیرای مردم هنردوست و فرهیخته استان خوزستان است.