سرویس استان‌های هنرآنلاین: نمایش "حذفیات" به نویسندگی و کارگردانی مهدی ضیاء‌چمنی از شهرستان مشهد یکی از آثار راه یافته به بخش مسابقه بین‌الملل سی و ششمین جشنواره تئاتر  فجر است که در ششمین روز از برگزاری جشنواره در تالار چهارسو  مجموعه  تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. 

ضیاء چمنی در خصوص داستان این اثر نمایشی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایش "حذفیات" داستان یک مادر و دختر را روایت می‌کند؛ دختر  17 ساله‌ای به نام شیما که با مادربزرگ خود زندگی می کند، طی تماسی که مادرش  با او می‌گیرد تصمیم  می‌گیرد تا با او ملاقات کند و... 

این هنرمند اهل مشهد در رابطه با چگونگی اجرای این نمایش توضیح داد: نمایش "حذفیات" گفت‌وگو محور است و موقعیت‌های نمایش با صحبت کردن، رقم می‌خورد، بر این اساس؛ نمایش ساختار جدیدی دارد و محور آن درام‌نویسی بوده است.

این هنرمند که تاکنون تجربه حضور در چهار دوره از جشنواره تئاتر فجر را در کارنامه خود دارد، در اظهارنظری در خصوص برگزاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، گفت: طی این سال‌ها در روند برگزاری تغییر قابل مشاهده‌ای اتفاق نیفتاده و به خصوص برای هنرمندان شهرستانی موقعیت‌های محدودی ایجاد می‌کنند.

ضیاء‌چمنی با اشاره به گلایه هنرمندان شهرستانی از محدودیت ایجاد شده برای مدت زمان حضورشان در ایام جشنواره، خاطرنشان کرد: سه روز حضور در تهران برای گروه‌های نمایشی پیش‌بینی شده است که به دلیل شلوغی کار و اجراهای زیاد در این مدت، عملا فرصتی برای کسب تجربه هنرمندان شهرستانی باقی نخواهد ماند.

او همچنین تفکیک ارزیابی نمایش‌های تهران و شهرستان را روش مناسبی دانست و گفت: مقایسه نمایش‌های شهرستانی با همکاران شهرستانی دیگر مناسب است زیرا هنرمندان پایتخت به دلیل داشتن امکانات بیشتر ممکن است آثار کیفی‌تری ارائه دهند.

نمایش "حذفیات" به نویسندگی و کارگردانی مهدی ضیاء‌چمنی و نقش‌آفرینی مهسا غفوریان، گل‌آرا غفرانی و محمدرضا حسینیان سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه در دو نوبت 18 و 20:30 در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر به مدت 55 دقیقه روی صحنه می‌رود.

 سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری فرهاد مهندس‌پور از 28 دی‌ماه تا 9 بهمن‌ماه در حال برگزاری است.