به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ سرپرست معاونت امور هنری این اداره کل در کارگروه مد و لباس استان افزود: این کارگروه به منظور حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی و بومی منطقه، ترویج و تثبیت الگوهای بومی برای ترغیب مردم به پرهیز از انتخاب الگوهای بیگانه با فرهنگ و هویت ایرانی از طریق رسانه ها به ویژه صدا و سیما به عنوان یک ضرورت احساس تشکیل شده است.

ابوالحسن حیدری برپایی نمایشگاه های فصلی یا سالانه مد و لباس، نظارت مستمر و موثر به صنوف تولیدکننده و عرضه کننده، شناسایی تولیدکنندگان و فروشندگان موفق و حمایت از کارخانه ها و تولیدکنندگان لباس منطبق با الگوی ایرانی و اسلامی از وظایف دستگاه های عضو کارگروه مد و لباس است.

وی گفت: معرفی نمادها و الگوهای ایرانی و اسلامی، استفاده از لباس‌های فرم با الگوهای ایرانی و اسلامی در مدارس، فراهم کردن زمینه طراحی‌های متنوع برای دانش آموزان، معلمان و کارکنان مدارس، استفاده از برنامه‌های جامع جذاب آموزشی در زمینه فرهنگ پوشش و آراستگی در بین دانش آموزان و استفاده از ابزار رسانه ای فیلم و تصویر و... را از دیگر وظایف دستگاه‌های عضو کارگروه عنوان کرد.

وی افزود: باید بین دستگاه های اجرایی مرتبط با مد و لباس ایرانی اسلامی انسجام ایجاد شود تا فرآیند طراحی پوشاک اسلامی، ایرانی در جامعه ترویج یابد.

حیدری همچنین بر نقش نظارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی در مباحث محتوایی برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های مد و لباس ایرانی اسلامی تاکید کرد.   

وی ارائه طرح جامع برگزاری نمایشگاه استانی مد و لباس ایرانی اسلامی از سوی دانشکده انقلاب اسلامی بجنورد را از مهمترین مصوبات این جلسه عنوان کرد.