به گزارش هنرآنلاین، احد هوشمند در گفت وگو با ایسنا، افزود: سال گذشته دومین جشنواره استانی موسیقی عاشیق در ارومیه برگزار شده و درصدد برگزاری سومین دوره این جشنواره هستیم و طی برنامه  ریزی های انجام شده سال آینده این جشنواره را به صورت ملی و منطقه ای در ارومیه برگزار می کنیم.

هوشمند در خصوص جایگاه موسیقی عاشیق در آذربایجان غربی اظهار کرد: سال های سال است که موسیقی عاشیق هنر فولکور آذربایجان غربی بوده و با نام ارومیه ثبت ملی شده و هنوز هم اصالت خود را حفظ کرده و موسیقی جدیدی وارد آن نشده ولی کم کم این هنر به فراموشی سپرده شده است.

وی درباره اقدامات حوزه هنری برای حفظ موسیقی عاشیق در استان افزود: حوزه هنری با سرمایه گذاری در این بخش و تشکیل کانون مستمر سالانه برای حفظ این موسیقی در صنعت عاشیق تلاش کرده تا آن را تبدیل به پایگاه مردمی و تخصصی هنر موسیقی عاشیق کند و در تلاش هستیم کانون انجمن فعال موسیقی را در استان ثبت کنیم.

هوشمند به اولویت و رسالت حوزه هنری آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت:علاوه بر اهداف و اولویت کلی حوزه هنری کشور حوزه هنری استان توجه به اقتصاد هنری،بسط و گسترش هنر به بیرون از محوطه سالن ها و نشر در درون مردم،تبدیل یک هنر به برند حوزه هنری آذربایجان غربی را به عنوان اولویت های این حوزه در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به کل بودجه هنری ،دامنه فعالیت ها،ارتباط با هنرمندان و بازخورد فعالیت های حوزه هنری آذربایجان غربی قدم های مطلوبی برداشته است ولی تا نقطه ایده آل فاصله داریم.