به گزارش هنرآنلاین، محمد قلی‌پور گفت: وجود پتانسیل بالا و استعدادهای بکر و عالی در زمینه‌های فرهنگی، ادبی و قرآنی در کلات توان مضاعفی به ما داد تا اهتمام خود را فقط و فقط در همین راستا به کارگیریم. بنابراین از همه ادارات، نهادها، افراد، جناح‌ها و گروه‌های علاقمند استمداد می‌طلبیم.

وی افزود: در این میان کمبود یک سالن نمایش مستقل و مخصوص هنرمندان بود که تلاش خود را در این زمینه به کار بستیم. امور فرهنگی نیز به یاری ما آمد و برای آماده‌سازی و تجهیز اولین سالن آمفی تئاتر شهرستان مهیا شد که در سال اقتصاد مقاومتی با کمترین امکانات و بودجه بیشترین پیشرفت در این زمینه را  انجام دادیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلات اضافه کرد: اکنون که در سال ٩٦ قرار داریم مفتخریم اعلام کنیم که بودجه‌ فرهنگی اداره نسبت به دو سال پیش ١٥ برابر رشد داشته و ٩٠ میلیون تومان نیز به آماده‌سازی و تجهیز سالن آمفی تئاتر اختصاص یافته است که هم اکنون قسمتی از کارهای زیربنایی آن به پایان رسیده و به یاری خداوند متعال و به محض تخصیص بودجه‌ی در نظر گرفته شده کار به اتمام خواهد رسید و یکی از خلاء‌های فرهنگی و هنری شهرستان ترمیم خواهد شد.