سرویس استان های هنرآنلاین: سید علیرضا موسوی گفت: نمایشنامه "سلطان مار" در سال ۱۳۴۱ توسط بهرام‌بیضایی، آن هنگام که جوانی خوش آتیه بود، تالیف شد و پس از نیم قرن مجددا بهرام بیضایی که دیگر چهره ای شناخته شده بود، آن نمایشنامه را بازنویسی کرد و به چاپ رسانید که با این وجود دانش آموختگان نمایش، متن متقدم را برگزیدند و با هدایت محمدحسن مزارعی برای خوانش آماده کردند.

مدیر اجرایی چهارشنبه تئاتر فرهنگ و ارشاد فارس افزود: در روایت مزارعی،متن کمتر خوانش می شود و بیشتر ترانه ها و موسیقی های شاد، فضای متن را با روشی روایتگرانه از جایگاه جدی اثری کلاسیک به سمت فضایی دوست داشتنی و‌ساده برای شنونده پیش می برد؛ اگر چه تک جمله ها و دیالوگ های منحصر به فرد بهرام بیضایی همچنان در این میان چون الماسی درخشان و برنده، خود نمایی می کند.

موسوی بیان داشت: صدای دلنشین مصطفی مهبودی به همراه نوازندگی فرامرز شمونایی و خوانشگری متفاوت مانی آبادیان، محمد غریبی، پوریا شیبانی، غزل جوانمردی، مهسا نبات ریز و نرگس نمازیان، این نمایشنامه خوانی را جذاب و دلنشین کرده است.

خاطر نشان می شود ؛ این اثر فاخر ادبیات معاصر ایران در روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه، در کافه کتاب تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خوانش خواهد شد.

الهه بهرامی