سرویس استان های هنرآنلاین: گالری "کتاب رومی" با حضور معاون مجلس و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزاد مریدی مدیر کل، مهدی رنجبر معاون هنری سینمایی، عبد النبی سلامی مشاور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و جمعی از اصحاب فرهنگ، ادب، هنر و رسانه آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه، سیروس رومی خود از اهالی فرهنگ استان فارس است، گفت: این گالری کتاب دارای ظرفیت هایی چون، کتابخانه با ١٠٠ جلد کتاب است که امروز آغاز به کار کرده و امکان گسترش آن پیش بینی شده و همچنین، در نگارخانه آن نیز آثار هنری مانند نقاشی، خوشنویسی، گرافیک و.. نمایش داده می شود.

وی که هنر را در انستیتو مربیان امور هنری تهران و خوشنویسی تا مرحله ممتازی در خدمت استادانی همچون حمید دیرین، محمد مهاجر، مجتبی ملک زاده و نقاشی را در خدمت مرحوم محمدی و ابراهیم جعفری فرا گرفته است، افزود: در بخش آموزش نیز هنرهای خوشنویسی، نقاشی ویژه کودک و نوجوان برگزار می شود.

سیروس رومی رونمایی کتاب و بزرگداشت فرهنگوران و ادبا را از دیگر فعالیت های این مجموعه اعلام داشت و اظهار کرد: در نظر داریم که فضایی را نیز برای تاسیس و راه اندازی "سینما تک" به منظور استفاده سینماگران و علاقه مندان این رشته هنری به این مکان اضافه کنیم.

این پیشکسوت روزنامه نگاری استان گفت: گالری "کتاب رومی" در مساحت حدود ٣٠٠ متر با فضای بیرون و زیر ساخت در دو طبقه مستقل در میدان احسان به طرف کمربندی، سمت راست، کوی وحدت ٣ راه اندازی شده و برای گسترش کتابخانه؛ طبقه دوم را در نظر گرفته ایم.

سید هادی حسینی معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از حضور در این آیین گشایش؛ به پردیس سینمایی خلیج فارس رفت و از نزدیک با ظرفیتهای این مجتمع فرهنگی آشنا شد.

به گفته معاون مجلس و امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چنین مجموعه ای در کمتر شهری از شهرهای ایران وجود دارد و می توان به عنوان یکی ازظرفیتهای فرهنگی هنری این استان مورد اقبال مخاطبان قرار گیرد.

گفتنی است؛ معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری دو روزه برای حضور در چند شهرستان و شیراز به این استان سفر کرده است.

الهه بهرامی