سرویس استانهای هنرآنلاین: محسن شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی گفت: ما در حال طراحی و برنامه‌ریزی برای برگزاری سمپوزیوم سنگ محلات هستیم. فعلاً برنامه‌مان در سطح استانی برگزار می‌شود اما اگر امکانات مالی برای‌مان فراهم شود، ان‌شاءالله این جشنواره را در سطح کشور هم برگزار خواهیم کرد.

شریفی از برنامه‌ریزی برای اجرای جشنواره‌ای با نام جشنواره خمین خبر داد و در این‌باره عنوان کرد: استان مرکزی زادگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است ولی تاکنون جشنواره‌ای که با نام امام خمینی (ره) مرتبط باشد در آن برگزار نمی‌شد. به همین دلیل احساس نیاز کردیم و جشنواره‌ای را در زمینه پوستر و گرافیک با نام جشنواره خمین برنامه‌ریزی کردیم و امیدواریم که در دوره‌های بعد هنرهای دیگر هم به آن اضافه شوند.

محسن شریفی درباره وضعیت تئاتر در استان مرکزی خاطر نشان کرد: به زعم عزیزان انجمن نمایش در استان مرکزی، وضعیت تئاتر در این استان به نسبت گذشته بهتر شده و دریافت‌های مالی ما از تئاتر هم بهتر از سنوات گذشته بوده است. ما کل برنامه‌های حوزه تئاتر استان مرکزی را به انجمن نمایش استان سپرده‌ایم ولی در عین حال با این انجمن مشارکت‌های خوبی داریم.

وی افزود: ما به دنبال تمرکززدایی از مرکزیت استان هستیم و در همین راستا امسال جشنواره تئاتر استان مرکزی را به جای اراک در شهرستان ساوه برگزار کردیم. دو گروه را به جشنواره تئاتر فجر معرفی کرده‌ایم که امیدواریم بتوانند برای استان مرکزی افتخار کسب کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی درباره فقدان تماشاخانه‌های خصوصی در این استان گفت: متأسفانه استان مرکزی از تماشاخانه‌های خصوصی برخوردار نیست که این به نبود بضاعت در بخش خصوصی بر می‌گردد. استان مرکزی استان محرومی است و بودجه آن توانایی همراهی فرهنگ و هنر را ندارد. ما با همین بضاعتی که داریم سعی می‌کنیم امورات اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی و انجمن نمایش استان را پیش ببریم.

شریفی درباره برخورداری استان مرکزی از رسانه‌ نیز گفت: استان مرکزی دارای هفته‌نامه، ماه‌نامه و نشریات مختلفی است و حتی نمایندگی رسانه‌های پایتخت در استان مرکزی هم زیاد است و روزنامه‌نگاران فعالی در این استان حضور دارند.

محسن شریفی در پایان به اهمیت رسانه اشاره کرد و اظهار داشت: نباید اجازه بدهیم جو روزنامه‌نگاری در کشور منفعل شود و به سمت واماندگی برود. متأسفانه ظهور و بروز فضای دیجیتال دارد مردم را از مطالعه روزنامه و کتاب عقب می‌اندازد و ما باید به سمتی برویم که خوراک را برای فضای دیجیتال مهیا کنیم. امیدوارم جریان رسانه‌ای تقویت گردد و گرایش مردم به روزنامه و کتاب هم بیش از گذشته شود.