سرویس استانهای هنرآنلاین: در هفته پیش رو شش نمایش "خورشید کاروان"، "ویتسک"، " تنها خدا حق دارد بیدارم کند"، "دل در کدام سینه می‌تپد"، "کافه طلا" و "خانواده محترم  اردکانی" در شهرستان‌های مختلف روی صحنه می‌روند.

"خورشید کاروان" در قزوین

نمایش "خورشید کاروان" به نویسندگی  مهدی متوسلی و کارگردانی علی محمدبیگی از 20 مهر تا 5 آبان ساعت 19 در آمفی تئاتر کتابخانه امام خمینی قزوین به روی صحنه می‌رود.

عمار رسولی، صادق محمدی، رضا لطفی، پیمان کشاورز، حامد خسروی و سالار غیاثوند محمدخانی از بازیگران این نمایش هستند. همچنین 20 بازی‌ساز در این نمایش هنرنمایی می‌کنند.

"وُیتسِک" در آمل 

نمایش "ویتسک" نوشته گئورک بوشنر قرار است با دراماتورژی و کارگردانی توحد محمدیان آهی از 21 تا 30 مهر هر روز از ساعت 19 در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) آمل برگزار شود. پویا جعفری، کسری کفاشیان، زینب جبلی، سبا سعادتی، امیر رضوانی و سهیل شیخ‌متولی در این نمایش ایفای نقش می کنند.

"وُیتسِک" داستان سرباز فقیری است که تنها انگیزه‌اش برای زندگی، به دست آوردن حداقل مایحتاج روزانه برای همسری است که عاشقانه دوستش دارد. در نیل به این هدف او مورد سوءاستفاده اطرافیان قرار گرفته و در نهایت زمانی که با خیانت همسرش مواجه می‌شود، دچار فروپاشی روانی شده و ترس‌های او به شکلی مالیخولیایی و ذهنی، همچون خوره‌ای روحش را می‌خورند.

"تنها خدا حق دارد بیدارم کند" در رشت

محمد عاقبتی نمایش "تنها خدا حق دارد بیدارم کند" را در سالن هامون شهر رشت روی صحنه می‌برد. این نمایش از ۲۴ تا ٢٨ مهر در تماشاخانه هامون رشت روی صحنه می‌رود.

نمایش "تنها خدا حق دارد بیدارم کند" نوشته محمد چرمشیر و با نگاهی آزاد به داستان "اسکار و خانم صورتی" نوشته اریک امانوئل اشمیت است.

 در خلاصه داستان نمایش آمده است: اسکار، کودک ۱۰ ساله‌ای است که جواب سوال‌های زیادی را نمی‌داند. او در واپسین روزهای زندگیش میان خواب و بیداری با مامان صورتی آشنا می‌شود...

این نمایش پیش از این در جشنواره گلوبن فرایبورگ آلمان و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اصفهان روی صحنه رفته است. لیلی رشیدی و غزل شجاعی در "تنها خدا حق دارد بیدارم کند" به ایفای نقش می‌پردازند.

"نمایش دل در کدام سینه می تپد؟" در شاهرود

نمایش "دل در کدام سینه می تپد؟" به نویسندگی علیرضا حنیفی و کارگردانی محمدرضا عبادیانی در تالار بهمن شاهرود اجرا می شود.

این نمایش از بیستم تا بیست و هشتم مهر ماه از ساعت ١٨:٣٠ در تالار بهمن مجتمع فرهنگی هنری مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود واقع در میدان کارگر این شاهرود به روی صحنه می رود.

نمایش "کافه طلا" در بابلسر

نمایش "کافه طلا" به نویسندگی هادی رفیعی و کارگردانی سید میلاد ساداتی در بابلسر روی صحنه است.

در این نمایش پروانه جعفری، رها مهرابیان، علی یوسفی، ابوالفضل برارخانی و سید میلاد ساداتی ایفای نقش می کنند. این نمایش به جریان اعترافات متهمانی که در شورش گرانی قیمت نان در عصر پهلوی صورت گرفت می پردازد و...

نمایش "کافه طلا"  از ١٤ تا ٢١ مهر ساعت ١٧:٣٠ در سالن بلک باکس مجتمع امام خمینی (ره) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابلسر واقع در خیابان طالقانی، ابتدای پارک شورا به نمایش درمی آید.

اجرای "خانواده محترم اردکانی" در مشهد

نمایش "خانواده محترم اردکانی" نوشته محمد چرمشیر از ٢٣ مهر در تماشاخانه اشراق مشهد اجرا می‌شود.

سجاد انتظاری، محبوبه سلطانی، امیر بشیری، مهشید شریفی، امید هاشمیان و مجید بخششیان در این نمایش ایفای نقش می کنند.

این نمایش ساعت ١٨ در تماشاخانه اشراق حوزه هنری واقع در بلوار هاشمیه، حد فاصل هاشمیه در دو نوبت  ٢٠ و ٢٢ اجرا می شود.