به گزارش هنرآنلاین، امین مرادی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: هفتمین  جشنواره سراسری و نخستین دوره بین المللی  دف نوازی "دف نوای رحمت" با حضور 25 استان کشور از 8 تا 10 شهریور ماه 96 در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: هیأت داوران این جشنواره را آقایان بیژن کامکار، کهژوان ضیاءالدینی و احمد خاک طینت تشکیل می‌دهند که در مدت دو روز آثار هنرمندان تک نواز و گروه نواز را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

رئیس حوزه هنری کردستان عنوان کرد: بیژن کامکار از اساتید شناخته شده کشوری است که چهارمین جشنواره دف نوازی "دف نوای رحمت" با تجلیل از این هنرمند نام آوازه ایران اسلامی برگزار شد  و در ششمین جشنواره دف نوازی "دف نوای رحمت" علاوه بر دبیری افتخاری، داوری جشنواره را نیز بر عهده داشته‌اند و نقش بسزایی را در معرفی ساز دف در جهان برعهده داشته‌اند .

وی در خصوص دیگر داوران جشنواره نیز گفت: کژوان ضیاءالدینی متولد 1367 سنندج، رتبه‌ یک کنکور کارشناسی ارشد موسیقی ایرانی سال 1390 فارغ التحصیل دوره‌ کارشناسی ارشد نوازندگی موسیقی ایرانی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران (1392)،  فارغ التحصیل دوره‌ کارشناسی نوازندگی موسیقی ایرانی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران (1390) است که ضمن کسب عناوین مختلف در جشنواره‌های داخلی سابقه تدریس در آموزشگاه‌های مختلف و همچنین دانشگاه‌های کشور را دارد و هم اکنون نیز عضو هیأت علمی دانشگاه هنر و معماری دانشگاه کردستان است.

وی افزود: از جمله فعالیت‌های دیگر این هنرمند می‌توان به انجام طرح پژوهشی با عنوان "موسیقی کردهای مکریان" به سفارش حوزه‌ هنری استان کردستان (1392)، نگارش کتاب "موسیقی کردهای مکریان"، انتشارات سوره‌ مهر (در دست چاپ) اشاره کرد.

دبیر جشنواره در زمینه معرفی استاد احمد خاک طینت نیز اظهار کرد: این هنرمند متولد 7 فروردین 1353 سنندج است که نوازندگی دف و دیگر سازهای کوبه‌ای را در کارنامه خود دارد و علاوه بر تک نوازی و هم نوازی در 36 اثر موسیقی، آلبوم تک نوازی دف " یار و دیار" و تألیف کتاب‌های "شیوه دف و دف نوازی" و " شب و دف و ماه" را در کارنامه خود دارد .

از دیگر فعالیت‌های این هنرمند که سابقه داوری در سومین دوره جشنواره سراسری دف نوازی دف نوای رحمت را نیز در کارنامه خود دارد آموزش هنرمندان دف نواز در ایران و اقلیم کردستان عراق و برگزاری ورک شاپ‌های متعدد آموزشی در زمینه ساز دف در نقاط مختلف ایران را می‌توان نام برد .

وی خاطرنشان کرد: در این دوره جشنواره در بخش جنبی دو گروه از اقلیم کردستان عراق و هنرمند برجسته عرفانی کشور پیام عزیزی در محل عمارت خسرو آباد سنندج روز پنجشنبه 9 شهریور ماه از ساعت 21 اجرای برنامه خواهند داشت و همچنین ورک شاپ‌های آموزشی توسط اساتید مطرح ایرانی نیز برگزار می‌شود.