به گزارش هنرآنلاین، سید جواد اشکذری در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون انتخاب اعضای شورای فنی تئاتر شهر مشهد، اظهار کرد: قطعا افزایش تعداد اعضا، هزینه بیشتری نیز دربردارد؛ با این وجود، تلاش بر این است تا با این اقدام بتوانیم در انتقال نظرات این هنرمندان به کارگردانان و گروه‌های اجرایی، به گونه‌ای بهتر عمل کنیم.

وی افزود: مجموعه تئاتر شهر، که بزرگ‌ترین پایگاه تولید و اجرای تئاتر در خراسان رضوی است، به یکی از قطب‌های اصلی اجرا در کشور تبدیل شده که با اهمیت بسیاری روبه‌رو است و از این لحاظ باید توجه و دقت بیشتری به آن داشت.

اشکذری با بیان این‌که وجود تئاتر شهر در زمینه اقتصاد تئاتر نقش موثری دارد، ادامه داد: باتوجه به این‌که از سال گذشته تابه‌حال، در اغلب ماه‌ها، ریتم تولید و اجرا در تئاتر شهر شدیدتر شده‌است و درخواست‌های بسیاری از سراسر کشور، به‌ویژه تهران داشته‌ایم، بنابراین باید آثاری اجرا شود که از کیفیت بالایی برخوردار باشد و یکی از راه‌های ارتقای این کیفیت، حساسیت‌هایی است که شورای فنی در این خصوص دارد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی درخصوص ملاک و روش انتخاب اعضای شورای فنی اضافه کرد: همان‌طور که گفته‌شد، قطعا شورای فنی در  بحث کیفیت آثار تاثیر بسزایی دارد و بنابراین تلاش ما بر این بود که افراد مختلفی از حوزه تئاتر در این شورا حضور داشته باشند‌.

وی افزود: در شورای فنی به عنوان نماینده انجمن انتخاب شده‌ام که مسئولیت اجراها را برعهده دارم؛ همچنین رضا حسینی به‌عنوان نماینده اداره تئاتر مشهد و علی روحی نیز از بین ۲۳ گروه ثبت‌شده و به نمایندگی از سرپرستان این گروه‌ها معرفی شده اند.

اشکذری ادامه داد: از تمام سرپرستان گروه‌ها و هنرمندان برای معرفی دو عضو دیگر کمک گرفته‌ شد که پس از گذراندن مراحل اداری، آرش خیرآبادی از طرف گروه‌ها و مهدی ضیاچمنی نیز به‌عنوان نماینده هنرمندان معرفی شدند و به اعضای شورای فنی پیوستند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی در پاسخ به سوالی پیرامون سازوکار شورای فنی برای تأیید یک نمایش ، گفت: پس از دیدن نمایش توسط اعضا، تئاتر طبق یک‌سری فرم‌ها، درجه‌بندی‌ها و بیشترین رای تأیید می‌شود.

وی افزود: در صورت نیاز، شورای فنی پس از اجرای نمایش تشکیل جلسه داده و نظرات خود را درمورد آن ارائه می‌دهند؛ همچنین اگر مشخص شود که نمایش خیلی ضعیف بوده، فرم‌های تأیید این ضعف را نشان داده و بنابراین نظر اعضا بر این است که نمایش نباید اجرا نشود؛ اما اگر نظرات تفاوت زیادی داشته باشد، اثر، مورد بحث شورای فنی قرار خواهد گرفت.

اشکذری خاطرنشان کرد: اعضای شورای فنی، تئاترهایی را انتخاب می‌کنند که جدا از بحث فنی و کیفیت بالای آن‌ها، بتواند روند و اهداف مجموعه تئاتر شهر را تامین کند.

وی تصریح کرد: اعضای شورا به‌لحاظ ساختار فنی سالن‌های تئاتر شهر نیز می‌توانند نظرات خود را ارائه دهند؛ ضمن این‌که اقدامات خوبی از لحاظ فنی در امکانات سخت‌افزاری سالن‌های تئاتر شهر و دیگر سالن‌ها درحال تاسیس است و ما به‌ دنبال نوسازی و تهیه تجهیزات جدید هستیم.

اشکذری در تکمیل سخنان خود، افزود: بنابراین جدا از ارتقای کیفیت کارها در جهت جذب بیشتر تماشاگر به تئاتر شهر، شورای فنی می‌تواند با ارائه نظرات در خصوص امکانات و تجهیزات نیز موثر واقع شود.